Iranian Agriculture News Agency

دولت ترامپ در صدد کاهش کمک غذایی وزارت کشاورزی به دانش‌آموزان فقیر

انتقاد کارشناسان از کاخ سفید برای سرباز زدن از تهیه غذای دانش‌آموزان/ پزشکان: سود کمک غذایی بیشتر از هزینه آن است/ جمهوری خواهان کمپین میشل اوباما برای کمک به دانش‌آموزان فقیر را مسخره کردند

هر چند بر اساس مطالعات ، وعده های غذایی مدرسه تاثیر به سزایی روی یادگیری دانش آموزان دارد، اما وزارت کشاورزی ایالات متحده که اداره برنامه و دیگر طرح های تغذیه کودکان را بر عهده دارد، مجبور است طرح های کاهش گرسنگی را که تنها برنامه کمک غذایی و تضمینی برای دریافت بودجه دولت ترامپ است، کاهش دهد

انتقاد کارشناسان از کاخ سفید برای سرباز زدن از تهیه غذای دانش‌آموزان/ پزشکان: سود کمک غذایی بیشتر از هزینه آن است/ جمهوری خواهان کمپین میشل اوباما برای کمک به دانش‌آموزان فقیر را مسخره کردند

هر چند بر اساس مطالعات ، وعده های غذایی مدرسه تاثیر به سزایی روی یادگیری دانش آموزان دارد، اما وزارت کشاورزی ایالات متحده که اداره برنامه و دیگر طرح های تغذیه کودکان را بر عهده دارد، مجبور است طرح های کاهش گرسنگی را که تنها برنامه کمک غذایی و تضمینی برای دریافت بودجه دولت ترامپ است، کاهش دهد زیرا مایک مولوینی " Mick Mulvaney "، مدیر اداره بودجه دونالد ترامپ، به تازگی اعلام کرد که مسئولان از برنامه وعده غذایی مدرسه انتقاد کرده اند ، و عنوان شده که این برنامه کارآیی لازم ندارد. با این همه اعلام شده این بدان معنی نیست که آن ها تغذیه کودکان گرسنه را انجام نمی دهند.

به گزارش ایانا از گاردین، میک مولوینی گفت: "بهتر است در مورد برنامه های بعد از مدرسه بحث و گفت وگو شود به طوری که قرار است مسئولان به بچه ها که در خانه به خوبی تغذیه نمی شوند کمک کنند این اقدام نسبت به وعده های غذایی مدرسه بهتر خواهد بود. اما هیچ گونه شواهد قابل اثبات نیست که نشان دهد آنان در صدد هستند این کار را انجام دهند و همین طور هیچ مدرکی نیست که این اقدام بهتر از تغذیه در مدرسه خواهد بود."

"بیانیه ای که به نظر مغالطه آمیز می آید و به وضوح نشان دهنده فقدان دانش، یا شاید حتی بدتر از آن، عدم صداقت باشد."، این سخنان را مایکل ویتزمن ، پزشک، در مصاحبه با روزنامه گاردین گفت. ویتزمن کرسی سابق طب اطفال در دانشگاه نیویورک، را داشته ، جایی که او در حال حاضردر آن جا تدریس می کند و همچنین امسال موفق به دریافت جایزه جان هاولند، بالاترین افتخار اعطا شده از سوی انجمن طب اطفال آمریکا ( American Pediatric Society ) شده است.

ویتزمن همچنین نویسنده مطالعه 1988 درباره دانش آموزان مدرسه بوستون است که برای اولین بار نشان داد که رابطه علت و معلول بین عملکرد تحصیلی و گسترش برنامه های صبحانه در مدرسه وجود دارد.

هنگامی که مطالعه منتشر شد، ویتزمن به نیویورک تایمز گفت: "هزینه وعده های غذایی مدرسه در مقایسه با سودی که برای جامعه دارد، ناچیز است. این یافته ها به وضوح نشان می دهد که تغذیه صبحانه کودکان در مدرسه با هزینه بسیار کم ، کمتر از یک دلار در روز - می تواند اثرات مثبتی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان داشته باشد."

این در حالی است که جمهوری خواهان کمپین میشل اوباما را برای بهبود وعده های غذایی مدرسه به تمسخر گرفته اند ؛ در عین حال ، پزشکان از این موضوع بیم دارند که در دولت دونالد ترامپ ، گروه لابی انجمن تغذیه مدرسه ( School Nutrition Association ) کمپینی شود که استانداردهای تغذیه را در وعده های غذایی کودکان کاهش دهد.

همچنین در بخش بودجه دولت ترامپ، درباره بودجه برنامه ملی نهار مدرسه ( National School Lunch Program (NSLP اشاره ای نشده است ، اما وزارت کشاورزی ایالات متحده که اداره برنامه و دیگر طرح های تغذیه کودکان را بر عهده دارد، مجبور است طرح های کاهش گرسنگی را که تنها برنامه کمک غذایی و تضمینی برای دریافت بودجه دولت ترامپ است، کاهش دهد.

ارتباط بین تغذیه دوران کودکی و معیارهای آموزشی مانند حضور و عملکرد آزمون ها ، بارها توسط دانشگاه ها و نیز سازمان های دولتی از جمله مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها اثبات شده است. اما ویتزمن و محققان دیگر که روی مطالعه بوستون کار کردند به صراحت اعلام کردند که بودجه دولت فدرال برای برنامه های تغذیه می تواند به بهبود عملکرد تحصیلی کمک کند، همچنین می تواند روی کاهش فقر تاثیر گذار باشد.

کودکان واجد شرایط که درآمد خانواده شان برابر یا کمتر از 130 درصد میزان خط فقر حکومت فدرال باشند، یارانه وعده های غذایی مدرسه دریافت می کنند که این میزان 31 هزار و 950 دلار برای یک خانواده چهار نفره است.

با توجه به گزارش موسسه سیاست های اقتصادی ، در مناطق روستایی تنسی، که در آن هزینه های زندگی دارای کمترین میزان در مقایسه با دیگر ایالت های امریکا است ، خانواده ها همچنان به 49 هزار و 767 دلار نیاز دارند، تا بتوانند یک زندگی خوبی داشته باشند.

این در حالی است که وزارت کشاورزی آمریکا در سال 2015 برآورد کرد ، 6.4 میلیون کودک در خانواده هایی که با شرایط غذایی نا امن بودند ، زندگی می کردند، به این معنی که خانواده گاهی اوقات به مواد غذایی کافی برای یک زندگی فعال و سالم برای همه اعضای خانواده دسترسی نداشتند. میزان نرخ خانواده هایی که در شرایط غذایی ناامن برای کودکان قرار داشتند، 16.6درصد بالاتر از میانگین ملی بود. در این میان دولت ترامپ کاهش شدید عملکرد وزارت کشاورزی ایالات متحده، که مسئول اداره برنامه های کمک غذایی است ، پیشنهاد می کند.

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید