Iranian Agriculture News Agency

عملیات خزانه گیری در 93 درصد شالیزارهای فریدونکنار انجام شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار از انجام عملیات خزانه گیری در 93 درصد از شالیزارهای این شهرستان خبر داد

عملیات خزانه گیری در 93 درصد شالیزارهای فریدونکنار انجام شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار از انجام عملیات خزانه گیری در 93 درصد از شالیزارهای این شهرستان خبر داد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، محمدرضا ضیایی با اشاره به اینکه تولید برنج یکی از منابع مهم اقتصادی کشاورزان شهرستان فریدونکنار به شمار می رود، اظهار کرد: تاکنون عملیات خزانه گیری در 93 درصد شالیزارهای این شهرستان معادل 5 هزار و 618 هکتار انجام شده است .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار ادامه داد: شالیکاران این شهرستان با شروع فصل زراعی تاکنون 89 درصد از شالیزارهای این شهرستان را شخم و شیار و 75 درصد را بذرپاشی در خزانه کرده اند .

وی تصریح کرد: تالاب فریدونکنار بر خلاف سایر تالاب های موجود در ایران فصلی بوده و در واقع همان زمین های شالیزاری است که در فصل پاییز و زمستان مکان امنی را برای انواع پرندگان مهاجر مهیا می کند .

پرندگان مهاجر، مصرف کود شیمیایی و سموم در شالیزارهای این شهرستان را به حداقل می رسانند .

وی افزود: وجود پرندگان مهاجر که تعداد آنها به میلیون ها قطعه می رسد، باعث تزریق مقادیر زیادی فضله به صورت تدریجی به شالیزار شده و این کودهای طبیعی رها شده به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی ازت و فسفر موجب غنی شدن خاک شالیزارهای منطقه شده و مصرف انواع کودهای شیمیایی را به حداقل ممکن می رساند .

ضیائی خاطرنشان کرد: این پرندگان با تغذیه انواع حشرات و کرم ها نیاز به مصرف سموم برای دفع آفات در مزارع شالیزارهای فریدونکنار را به حداقل می رسانند .

این مقام مسوول در پایان سطح زیر کشت برنج شهرستان فریدونکنار را 6 هزار هکتار اعلام کرد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید