Iranian Agriculture News Agency

30 روستای چهارمحال وبختیاری در محاصره برف




بارش برف در پنجمین روز از نخستین ماه بهار، راه ارتباطی 30 روستای شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال وبختیاری را بست.

به گزارش روز شنبه ایرنا، به دنبال تغییرات جوی و ورود سامانه بارش زا به منطقه، بارش برف طی 72 ساعت گذشته تاکنون موجب کندی تردد در منطقه کوهرنگ به استان خوزستان شده است، بگونه ای که تعدادی از مسافران نوروزی در راه مانده را ناچار به اقامت در مراکز از پیش تعیین شده کرد.
فرماندار کوهرنگ از امدادرسانی به یک هزار مسافر نوروزی گرفتار در برف در محورهای این شهرستان در شامگاه جمعه خبر داد و گفت: مسافران گرفتار در برف به دلیل کولاک شدید در گردنه ها و نداشتن زنجیرچرخ از ادامه راه بازماندند که در اماکن عمومی بین راهی اسکان موقت یافتند.
مرتضی زمانپور اظهار کرد: بارش برف که روز گذشته موجب بسته شدن راه ارتباطی 30 روستا در بخش'موگویی' ، 'صمصامی' و منطقه 'لبد ' شده بود با تداوم بارش ها راه ارتباطی این تعداد روستا همچنان مسدود است و ماموران راهداری با تلاش شبانه روزی درصدد بازگشایی محورهای روستایی هستند.
وی ایجاد اختلال در تلفن ثابت در برخی از مناطق روستایی شهرستان کوهرنگ از روز گذشته را یادآور شد و گفت: مسئولان ستاد حوادث شهرستان برای تعمیر و برقراری ارتباط شبکه تلفن به مناطق حادثه دیده اعزام شدند.
فرماندار کوهرنگ افزود: تمهیدات لازم برای اسکان مسافران نوروزی در این شهرستان خبر داد و گفت: همه مدارس، سالن های ورزشی و اماکن عمومی برای اسکان مسافران نوروزی تجهیز شده است.
زمانپور به مسافران نوروزی که قصد عزیمت به شهرستان کوهرنگ را دارند توصیه کرد : با توجه به نفوذ یک سامانه بارش زا و تداوم آن تا اواسط هفته آینده،خودرو خود را به زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی مجهز و قبل از حرکت از وضعیت جوی و محورها و گردنه های منتهی به این شهرستان آگاه کنند.
بنابر گزارش های رسیده هم اکنون همه محورهای ارتباطی شهرستان باز و تردد وسایط نقلیه به علت لغزندگی جاده ها و بارش برف با کندی صورت می گیرد.
مدیر کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری نیز از نفوذ یک سامانه بارشی از اواخر هفته گذشته به استان خبر داد و گفت: با پیش بینی های انجام شده این سامانه تا اواسط هفته جاری ادامه دارد.
شاهرخ پارسا میزان بارندگی در شبانه روز گذشته در شهرکرد را 17، کوهرنگ 77، لردگان 32 و اردل را 26 میلیمتر اعلام و ارتفاع برف شب گذشته در مرکز استان را نیز 9 سانتیمتر اعلام کرد.
کوهرنگ از توابع چهارمحال وبختیاری سرچشمه رودخانه های زاینده رود، کارون و دز است و یکی از مناطق توریستی محسوب می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید