Iranian Agriculture News Agency

مجری طرح جامع شبکه های آبیاری رودخانه های مرزی کشور؛

استان کردستان در اجرای سیستم های نوین آبیاری موفق عمل کرده است

مجری طرح جامع شبکه های آبیاری رودخانه های مرزی کشور در مراسم کلنگ زنی آغاز عملیات اجرایی فاز اول شبکه فرعی آبیاری سامانه سد آزاد مریوان، اظهار داشت:این پروژه یکی از۸ پروژه ایی است که تا پایان اردیبهشت در قالب ۱۷ هزارو ۱۰ هکتار از اراضی آبی اجرا می شود.

استان کردستان در اجرای سیستم های نوین آبیاری موفق عمل کرده است

مجری طرح جامع شبکه های آبیاری رودخانه های مرزی کشور در مراسم کلنگ زنی آغاز عملیات اجرایی فاز اول شبکه فرعی آبیاری سامانه سد آزاد مریوان، اظهار داشت:این پروژه یکی از ۸ پروژه ایی است که تا پایان اردیبهشت در قالب ۱۷ هزارو ۱۰ هکتار از اراضی آبی اجرا می شود .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، سید رحیم سجادی افزود: باوجود نبود اعتبار پروژه های متعددی تعطیل شد اما اعتبار پروژه های عنوان شده تضمینی است و بدون توقف اجرا و به بهره برداری می رسند .

وی تاکید کرد:استان کردستان یکی از استان های است که اراضی دیم بیشتری دارد و این موضوع اقتصاد کشاورزی را با مشکل مواجه کرده است که تنها راهکار حل این موضوع افزایش اراضی آبی است که می تواند اقتصاد بهره برداران را بهبود ببخشد .

وی یادآورشد: افزایش راندمان آب در بخش کشاورزی با استفاده از سیستم های نوین آبیاری اقدام مهمی است که در کشور به عنوان یک اولویت اجراشده است و استان کردستان دو برابر میانگین کشوری در اجرای این طرح موفق بوده است .

مجری طرح جامع شبکه های آبیاری رودخانه های مرزی در کشور تاکید کرد: استان هایی چون کردستان که در اجرای سیستم های نوین آبیاری موفق عمل کرده اند باید به عنوان الگو مطرح شده و استان های دیگر را می توان تشویق به اجرای این سیستم کرد .

سجادی خاطرنشان کرد: با پیگیری استاندار کردستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان امید آن می رود وزارت نیرو با همکاری بیشتر نسبت به افزایش تخصیص آب به استان کردستان نقشی مهم در تحقق ۱۷ هزار و صد هکتاری اراضی آبی استان کردستان ایفا نماید .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید