Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

افزایش ۲۷ درصدی اعتبارات کشاورزی کردستان/ جذب۴۶۰میلیارد تومان اعتبار برای ۲۰۰۰ پروژه در استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: اعتبارات بخش کشاورزی کردستان ۲۷ درصد افزایش داشته است


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: اعتبارات بخش کشاورزی کردستان ۲۷ درصد افزایش داشته است .

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان به نقل از فارس، کریم ذوالفقاری در محل افتتاح فاز اول شبکه فرعی آبیاری اراضی پایاب سد زیویه و آغاز عملیات اجرایی فاز اول شبکه فرعی آبیاری نقاط ۱ و ۲ و ۳ مسیر سامانه سد آزاد، اظهار کرد: در طول چهار سال گذشته میزان تولیدات کشاورزی از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسیده که حدود ۴۶ درصد رشد داشته است .

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: بیشترین اعتبارات بین ۴ تا ۸ درصد بوده که از سال گذشته در بخش کشاورزی به ۲۷ درصد افزایش رسیده است .

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود بخش کشاورزی پیشران در توسعه استان کردستان است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: در بهره‌وری از آب‌های کشاورزی جایگاه خوبی داریم به این صورت که ۳۷ درصد به آبیاری مکانیزه اضافه شده و از ۱.۷۰ صدم در سال ۹۲ به ۱.۹۲ صدم رسیده است .

وی ادامه داد: در بخش آبی بهره‌وری خوبی را داشته‌ایم که میزان آن ۲.۱ و ۲.۲ کیلومترمکعب بوده است .

وی به وضعیت سردخانه‌های استان نیز گریزی زد و گفت: در سال ۹۲ ظرفیت سردخانه‌ها ۱۸ هزار تن بوده است که امسال به ۳۰ هزار تن رسیده است که این میزان حدود ۱۲ هزار تن موجودی محصولات در سردخانه‌ها است که ۶ هزار تن فرآوری و ۶ هزار تن دیگر در دست فرآوری است .

ذوالفقاری ادامه داد: استان کردستان در کشور رتبه اول تولید توت‌فرنگی، دوم انگور دیم، سوم نخود و چهارم گندم را در اختیار دارد و این لازمه توجه هرچه بیشتر به این استان در بخش کشاورزی است زیرا این نشان دهنده اهمیت مردم کردستان به کشاورزی است و قریب به ۷۰ درصد مردم استان به امر کشاورزی مشغول هستند .

وی افزود: در حال حاضر در تولید ۱۱ محصول به جز ذرت وضعیت مناسبی را داریم .

ذوالفقاری تصریح کرد: در تلاش هستیم تا اکثر طرح‌هایی که در بخش کشاورزی تعطیل و نیمه تعطیل بودند را به عرصه فعالیت بازگرداندیم .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ادامه داد: در بخش اراضی آبی ۴۶ هزار هکتار تعریف شده بود که این مقدار فقط ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار را شامل می‌شد که امسال به ۱۷ هزار و ۱۰۰ هکتار افزایش یافته است .

وی به طرح فاز اول شبکه فرعی آبیاری اراضی پایاب سد زیویه اشاره و افزود: این طرح در پاییز سال ۹۴ شروع و در پاییز سال ۹۵ به پایان رسیده است و حدود ۴۰ هزار هکتار تعیین تکلیف شده و ۸۰ هزار هکتار آن در دست اقدام است .

وی در پایان افزود: با کمک منابع طبیعی ۸۰۰ هکتار از اراضی شیب‌دار تبدیل به باغات دیم شده است

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید