Iranian Agriculture News Agency

کسی نمی‌داند در آینده چه چیزهایی شناسایی می‌شود

نتایج سفر اکتشافی به قلب جنگل موزامبیک

جنگل موزامبیک اغلب به نام جنگل گوگل هم نامیده می‌شود زیرا در سال 2005 برای اولین بار توسط گوگل ارث شناسایی شد، جنگل کوه مابو دانشمندان را با حیات وحش منحصر به فرد خود شگفت‌زده کرده است.

نتایج سفر اکتشافی به قلب جنگل موزامبیک

جنگل موزامبیک اغلب به نام جنگل گوگل هم نامیده می‌شود زیرا در سال 2005 برای اولین بار توسط گوگل ارث شناسایی شد، جنگل کوه مابو دانشمندان را با حیات وحش منحصر به فرد خود شگفت‌زده کرده است.

به گزارش ایانا از گاردین ، گروهی از دانشمندان به سرپرستی پروفسور جولیان بایلیس، طبیعت شناس به همراه انستیتو کشاورزی موزامبیک به قلب ناشناخته این جنگل‌ها نفوذ کردند. در اطراف کوه مابو پروانه‌های بسیاری اخیرا توسط بایلیس شناخته شده‌اند. نوعی آفتاب‌پرست هم به نام Nadzikambia baylissi در این منطقه شناسایی شده است. در واقع تنها در اینجا بزرگترین جنگل جنوب آفریقا وجود دارد.

در این سفر اکتشافی تیم تحقیقاتی کشف کرد که مابو، محلی که در گوگل دیده شده بود، مسطح نیست. کشف علمی این کوه موفقیت بزرگی بود. براساس گزارشی که توسط مشاهدات مختلف طی سال‌ها بوسیله بایلیس و تیم باغ کیو منتشر شد، سه گونه جدید مار، هشت گونه پروانه، یک گونه خفاش، یک گونه خرچنگ، دو گونه آفتاب پرست و بسیاری نمونه‌های گیاهی و همچنین گنجینه‌ای از پرندگان به شدت در معرض خطر نیز شناخته شدند.

با این حال، تا کنون هیچ کس به قلب جنگل مابو سفر نکرده بود. اکتشافات قبلی از کمپ جنگل، کمپ ماهواره‌ای کوچک که همگی در بخش شرقی جنگل بودند، به‌دست آمده بود. اهداف تیم اکتشافی به این جنگل، تهیه نقشه سه بعدی، کشف گونه‌های ناشناخته، بررسی سلامت جنگل، تهیه فیلم مستند و فیلم سه بعدی از جنگل برای موزه‌ها و مراکز علمی سراسر جهان است تا هر فردی بتواند به راحتی با رمز و راز این جنگل ناشناخته آشنا شود.

تیم اکتشافی در سفر به قلب جنگل مابو، حداقل یک گونه پروانه جدید را شناسایی کرد که البته به گفته بایلیس با آزمایش ژنتیک صحت آن مشخص می‌شود، همجنین این تیم گونه‌ای از Caecilian (دوزیست کرمی شکل که در مناطق گرمسیری دیده می‌شود، با چشمانی بسیار ابتدایی و توسعه نیافته و فاقد اندام کامل) یکی از نادرترین حیوانات روی زمین را پیدا کرد، این گونه مابین خزندگان و دوزیستان است و ممکن است یک گونه جدید منحصر به فرد باشد. اما تنها کشف گونه‌های جانوری برای این تیم هیجان انگیز نبود، آنها آبشاری جدید، دره‌ای باریک و پر پیچ و خم با درختان بزرگ را هم یافتند.

هر کشف جدیدی در کوه مابو به محافظت رسمی از این جنگل کمک می‌کند، اما این جنگل بکر هنوز به‌طور رسمی از طرف دولت موزامبیک محافظت نمی‌شود. اکولوژیست‌ها عنوان می‌کنند که ایجاد صنعت گردشگری در این ناحیه می‌تواند حفاظت از جنگل و نفعی پایدار برای جامعه محلی را در پی داشته باشد. از سال 2009، یک گروه محیط زیستی سعی دارند تا اکوتوریسم در این منطقه را پایه‌ریزی کنند. به عقیده متخصص جنگل‌شناس تیم اکتشافی، رنه ماچوکو، جنگل زندگی و ثروت است. گردشگری تنها راه کمک به مردم برای سود بردن پایدار از این جنگل است./


ترجمه: شهره صدری‌خانلو

L-960107-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید