Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی در نشست شورای سیاستگذاری دانه‌های روغنی اعلام کرد :

افزایش سه برابری تولید دانه‌های روغنی در کشور/ انتقال دانش فنی تولید کلزا از کشور فرانسه به داخل/ استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان

نشست شورای سیاستگذاری دانه‌های روغنی با حضور وزیر جهادکشاورزی، مدیران ارشد و اجرایی و روسای موسسات تحقیقاتی وزارت جهاد کشاورزی، مشاوران و نمایندگان بخش خصوصی برگزار شد.در این نشست، مجری طرح دانه‌های روغنی گزارش مربوط به عملکرد سال زراعی 96-95 و برنامه‌های سال زراعی 97-96 به شورا ارائه داد.

افزایش سه برابری تولید دانه‌های روغنی در کشور/ انتقال دانش فنی تولید کلزا از کشور فرانسه به داخل/ استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان
نشست شورای سیاستگذاری دانه‌های روغنی با حضور وزیر جهادکشاورزی، مدیران ارشد و اجرایی و روسای موسسات تحقیقاتی وزارت جهاد کشاورزی، مشاوران و نمایندگان بخش خصوصی برگزار شد.
به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، در این نشست، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: کشت و تولید دانه‌های روغنی با توجه به ایجاد ساختارها و سازوکارهای حمایت و پشتیبانی از این محصول در حال توسعه و افزایش است.
وی با اشاره به مدیریت و دانش طلبی بالای دانه‌های روغنی از جمله کلزا، بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان در تمامی مراحل کاشت، داشت و برداشت این محصولات تاکید کرد.
حجتی خاطرنشان کرد:تنوع بخشی به بذور دانه‌های روغنی و مشارکت دهی بخش خصوصی در اولویت برنامه‌های اجرایی قرار گیرد.
وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد:افزایش سه برابری کشت و تولید دانه‌های روغنی حاصل پیگیری و نظارت مستمر بر برنامه و فعالیت‌ها و مدیریت خلاق و فرصت ساز در این دوره بوده است.
در این نشست، مجری طرح دانه‌های روغنی گزارش مربوط به عملکرد سال زراعی 96-95 و برنامه‌های سال زراعی 97-96 به شورا ارائه داد.
براساس این گزارش،انتقال دانش فنی تولید کلزا از کشور فرانسه به داخل، تامین و توزیع 1050 دستگاه کار شده دقیق تولید داخلی کلزا با قابلیت کشت 4-2 کیلوگرم بذر در هکتار، تامین و تدارک 8 هزار تن بذر، اجرای برنامه‌های آموزشی و ترویجی برای ترویج و توسعه کشت ارقام جدید و بکارگیری اصول صحیح مبارزه با آفات، بیماریها و علف‌های هرز و تغذیه مناسب" از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای طرح افزایش تولید و خوداتکایی دانه‌های روغنی در کشور بوده است./
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید