Iranian Agriculture News Agency

اولین دستاورد سفر تیم اقتصادی استان آذربایجان شرقی به اروپا

رابط گروه سرمایه گذاری کشاورزی آلمان از آمادگی این کشور در صنایع غذایی فرآوری تخم مرغ، بتاکاراتن سبزیجات و صنایع فیبری در ایران خبر داد.

اولین دستاورد سفر تیم اقتصادی استان آذربایجان شرقی به اروپا

رابط گروه سرمایه گذاری کشاورزی آلمان از آمادگی این کشور در صنایع غذایی فرآوری تخم مرغ، بتاکاراتن سبزیجات و صنایع فیبری در ایران خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی، خانم اشمیت در دیدار با کریم مهری، رئیس سازمان ضمن تبریک سال نو، با بیان این مطلب افزود: ما خواهان عملی کردن تصمیمات تیم اقتصادی ایران در آلمان هستیم.

وی گفت: آلمان برای کشاورزی و سرمایه گذاری در ایران آمادگی کامل دارد و ما در این سفر از نزدیک زمینه های سرمایه گذاری را شناسایی و رویت کردیم، ایران شرایط خوبی برای سرمایه گذاری مدرن و مکانیزه کشاورزی دارد.

اشمیت ادامه داد: رویکرد ما در تولید فراسرزمینی و خارج از آلمان صادرات محصولات کشاورزی ارگانیک و سالم است.

رابط گروه سرمایه گذاری کشاورزی آلمان گفت: ما در زمینه فرآوری تخم مرغ و بتاکاراتن استفاده از ضایعات کشاورزی در صنایع کشاورزی ایران سرمایه گذاری خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: هدف ترویج تکنولوژی تولید در ایران با لیسانس کشور آلمان و صادرات به سراسر دنیا می باشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در این دیدار گفت: با توجه به سرمایه گذاری در واحدهای گلخانه ای از نظر ایجاد زیرساخت و ابنیه های فنی، بهترین گزینه برای ادامه سرمایه گذاری توسط شریک آلمانی است.

مهری افزود: صنایع غذایی فرآوری مرتبط به فرآوری سیب زمینی، داروهای گیاهی، فرآوری کشمش، گل محمدی، سماق ، زغال‌اخته با پتانسیل تولیدی مواد خام از دیگر زمینه های سرمایه گذاری مطمئن در بخش کشاورزی استان است.

وی اضافه کرد: شرایط اکولوژیکی وکلیمائی استان منحصر به فرد است و می توان چند فصل را هم زمان در آذربایجان شرقی مشاهده کرد، لذا پتانسیل ویژه ای برای سرمایه گذاران فراهم کرده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در پایان سخنان خود تصریح کرد: محور تولید در آذربایجان شرقی بر اساس تولید محصولات سالم و ارگانیک و استفاده در محیط های کنترل شده جهت صادرات به بازارهای هدف است .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید