Iranian Agriculture News Agency

در پی تعطیلی بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده گوشت برزیل رخ داد:

250 هزار قطعه بوقلمون در سن کشتار؛ چشم انتظار کشتارگاه!

تعطیلی شرکت‌های بزرگ، غیر از اثرگذاری منفی در تولید و اشتغال، صنایع وابسته بالادستی و پایین‌دستی را نیز درگیر می‌کند.

250 هزار قطعه بوقلمون در سن کشتار؛ چشم انتظار کشتارگاه!

تعطیلی شرکت‌های بزرگ، غیر از اثرگذاری منفی در تولید و اشتغال، صنایع وابسته بالادستی و پایین‌دستی را نیز درگیر می‌کند.

به گزارش ایانا به نقل از بلومبرگ، در شهر مینی‌روس که منطقه مرکزی کشاورزی برزیل محسوب می‌شود، 250 هزار قطعه بوقلمون زنده در عرض 12 روز گذشته انباشت شده که مسئولان برزیل نمی‌دانند این مشکل را چگونه حل کنند. با توجه به زمان‌بندی‌های انجام شده قرار بود این پرنده‌ها طی 12 روز گذشته توسط شرکت BRF کشتار شوند، اما این شرکت به‌دلیل اتهامات وارده توسط پلیس برزیل، مبنی بر فروش و صادرات گوشت فاسد و همچنین پرداخت رشوه به بازرسان برای نادیده گرفتن این تخلف، از 17 مارس تعطیل شده است.

این کمپانی که یکی دیگر از امکاناتش، کشتار روزانه 120 هزار قطعه جوجه مرغ بود، اکنون تولیدکنندگان چهار میلیون قطعه بوقلمون را در این شهر برزیل، بدون پشتوانه رها کرده و به نظر می‌رسد مدت این تعطیلی بسیار طولانی باشد. این در حالی است که بوقلمون‌های در انتظار کشتار، روز به روز سنگین‌تر شده و راهی برای ذبح آنها وجود ندارد.

کار به جایی رسید که معاون رئیس‌جمهوری برزیل به این موضوع ورود کرد و گفت: "معمولاً زمان کشتار جوجه بوقلمون بعد از تولد مشخص می‌شود؛ بنابراین اگر آنها بیش از اندازه معطل بمانند، وزن آنها روزانه افزایش می‌یابد. حال سرنوشت تولیدکنندگان این منطقه به دلیل تعطیلی کارخانه BRF در هاله‌ای از ابهام فرو رفته است."

به گفته فابیو لموس، طبق روال معمول، بوقلمون‌ها باید در اوزان بین 20 تا 22 کیلوگرم کشتار شوند. در غیر این صورت هرچه این پرنده بیشتر عمر کند و وزن بالاتری بگیرد، دیگر نمی‌توان روی دستگاه‌های موجود در کشتارگاه‌ها برای انجام پروسه کشتار، حساب کرد. همچنین افزایش احتمال تلفات با بالا رفتن سن برای آنها وجود دارد که این خود موجب کاهش درصد سود خواهد شد.

کارخانه BRF معولا روزانه 25 هزار بوقلمون را کشتار می‌کرد. بنابراین حیات 219 واحد پرورش بوقلمون به ادامه کار آن وابسته است. از روز تعطیلی این واحد بزرگ، تاکنون 250 هزار بوقلمون در انتظار کشتار باقی مانده‌اند. انتقال بوقلمون‌ها به جایی دیگر نیز تقریبا غیرممکن است؛ زیرا ایالت میناس گرایس که می‌تواند این تعداد پرنده را کشتار کند، بیش از 500 کیلومتر با مینی‌روس فاصله داشته و این نقل و انتقال، بسیار گران تمام می‌شود. ضمن اینکه برای این موضوع، کسب مجوز از وزارت کشاورزی برزیل، ضروری است.

این در حالی است که مسئولان شرکت BRF در صدد انتقال بوقلمون‌ها به آن شهر هستند و حاضرند هزینه‌های آن را بپردازند. البته دست‌اندرکاران BRF اتهامات وارده را به کلی رد کرده و معتقدند که این شرکت همیشه به قوانین و مقررات احترام می‌گذاشت. آنها حتی سرمنشاء سالمونلای یافت شده در بسته‌های گوشت ارسالی به اروپا را از کشتی‌های باربر دانسته و تاکید دارند که محصول خارج شده از کارخانه سالم و قابل مصرف بوده است.

بر اساس آمارهای موجود، BRF بزرگ‌ترین تولیدکننده مرغ و مواد غذایی در برزیل محسوب می‌شود که در سال 2016 بیش از 2 میلیون تن مرغ به بازار عرضه کرد. این کشور در سال گذشته حدود 140 هزار تن گوشت بوقلمون تولید کرده که به صورت یخ زده یا فراوری شده به فروش رسیده است. حال اروپایی که اصلی‌ترین واردکننده مواد پروتئینی از ایالت مینی‌روس به‌شمار می‌آید، در پی تعطیلی این کارخانه بزرگ، بلاتکلیف مانده است./

V-960110-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید