Iranian Agriculture News Agency

معاون امور اراضی مازندران خبر داد؛

شناسایی 272 مورد تغییر کاربری طی 10 روز در استان

معاون امور اراضی استان مازندران با بیان اینکه تعداد 144 تماس مردمی با سامانه 131 طی ده روز برقرار شده است گفت: در طی ده روز 272 مورد تغییر کاربری شناسایی شده است

شناسایی 272 مورد تغییر کاربری طی 10 روز در استان

معاون امور اراضی استان مازندران با بیان اینکه تعداد 144 تماس مردمی با سامانه 131 طی ده روز برقرار شده است گفت: در طی ده روز 272 مورد تغییر کاربری شناسایی شده است .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، حجت‌الله هادیان اظهار کرد: سامانه 131 از طریق رصد تماس‌های مردمی از اتفاقات تغییر کاربری‌ها جلوگیری می‌کند .

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای تعطیلات نوروزی از تاریخ 25 اسفند 95 تا 20 فروردین امسال در زمینه حفظ کاربری اراضی انجام شده است، افزود: گشت‌های نوروزی با حفظ کاربری در تمامی شهرستان‌ها با تمام قوا در صحنه حضور دارند و هیچ وقفه‌ای در کار حفاظت اراضی کاربری کشاورزی و صیانت از این عرصه‌ها بوجود نیامده است .

معاون امور اراضی مازندران با اشاره به اینکه در این گشت‌ها از کارشناسان حفظ کاربری و خودروهای ویژه به کارگیری شده است، خاطرنشان کرد: افسران گشت انتظامی هم همراه این طرح هستند تا امنیت افراد سازمان امور اراضی را تأمین کنند .

هادیان با بیان اینکه گشت‌های نوروزی از 25 اسفند ماه فعالیت خود را آغاز کرده و ادامه می‌دهند، بیان کرد: هدف از طرح جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و همراه کردن آحاد جامعه برای دستیابی به اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی در بخش کشاورزی و استمرار تولید است .

وی با اعلام اینکه از تاریخ 25 اسفند سال گذشته تا پنجم فروردین امسال 144 تماس مردمی با سامانه 131 برقرار شده است، افزود: تمام تماس‌ها و موضوعات مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌گیرد .

معاون امور اراضی مازندران شناسایی تغییر کاربری‌ها در طول 10 روز ذکر شده را 272 مورد عنوان کرد و گفت: 47 مورد در ارتباط با اراضی بایر بوده است که شناسایی شده و اخطار را به آنها ابلاغ می‌کنیم .

وی تعداد واحد گشت‌های حفظ کاربری را 22 اکیپ اعلام و خاطرنشان کرد: 29 مورد توقف عملیات غیر‌مجاز را در این 10 روز داشته‌ایم .

هادیان تعداد ابلاغی‌های تغییر کاربری غیرمجاز به افرادی که مبادرت با این امر داشته‌اند را 211 مورد عنوان کرد و یادآور شد: تعداد نیروهایی که در گشت‌های حفظ کاربری در ایام نوروزی و کشیک شهرستان‌ها داشته‌ایم 822 نفر است .

وی با اشاره به اینکه احکام تبصره 2 که در دوره 10 روزه انجام شده 15 مورد بوده است، افزود: تعداد 9 مورد هم به صورت داوطلبانه در تخریب و جمع‌آوری مصالح انجام شده است که در مجموع 24 مورد صورت گرفته است .

معاون امور اراضی مازندران در پایان گفت: اقدامات ترویج، توزیع بنر و پوستر و آگاهی‌های که به مردم برای جلوگیری از تغییر اراضی انجام شد 89 مورد عنوان شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید