Iranian Agriculture News Agency

طرح های کشاورزی استان گیلان توسط وزیر جهاد کشاورزی به بهره برداری رسید

طرح های تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری،پرورش ماهی در قفس، کشتارگاه صنعتی طیور و سردخانه ۱۰ هزار تنی با دستور رئیس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس و توسط وزیر جهاد کشاورزی به بهره برداری رسید.

طرح های کشاورزی استان گیلان توسط وزیر جهاد کشاورزی به بهره برداری رسید
طرح های تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری،پرورش ماهی در قفس، کشتارگاه صنعتی طیور و سردخانه ۱۰ هزار تنی با دستور رئیس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس و توسط وزیر جهاد کشاورزی به بهره برداری رسید.
به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در مراسم افتتاح طرح های کشاورزی استان گیلان در گزارشی از طریق ویدئوکنفرانس عنوان کرد: طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری استان گیلان با مساحت 10 هزار هکتار در قالب ۷۱ پروژه مورد بهره برداری قرار می گیرد.
وی با اشاره به این که تاکنون 30 میلیارد تومان از اعتبار مصوب 70 میلیارد تومانی این طرح تخصیص یافته ، گفت: 22 هزار خانوار بهره بردار از مزایای اجرای این طرح بهره مند می شوند.
حجتی با بیان این که 178 هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان قابلیت اجرای طرح تجهیز و نوسازی را داراست،خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح، 77 هزار هکتار از شالیزارهای استان زیر پوشش طرح تجهیز و نوسازی قرار می گیرد.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: افزایش 15 درصدی بهره وری آب،امکان کاشت و برداشت مکانیزه و افزایش تولید محصول در واحد سطح و امکان کشت دوم در اراضی تجهیز شدا از مزایای اجرای طرح تجهیز و نوسازی شالیزارهای گیلان است.
حجتی در ادامه طرح پرورش ماهی در قفس را از پروژه های توسعه ای کشور و گیلان و از برنامه های مصوب اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: براساس ارزیابی های صورت گرفته،ایران ظرفیت تولید یک میلیون تن ماهی به شیوه پرورش در قفس را دارد و در برنامه ششم توسعه، تولید 200 هزارتن ماهی با این روش هدفگذاری شده است.
وی گفت: در مراحل ابتدایی کار و نبود زنجیره تولید و جدید بودن فضای کار، خوشبختانه تا پایان سال 95 نزدیک به 370 قفس در دریاهای جنوب و شمال کشور با ظرفیت تولید 16 هزارتن ماهی مستقر شده است.
حجتی با اشاره به این که از سوی سرمایه گذاران و کارآفرینان استقبال خوبی از این طرح صورت گرفته،گفت:برای استان گیلان تولید 45 هزارتن ماهی به روش پرورش در قفس تا پایان برنامه ششم توسعه هدف گذاری شده است.
وی افزود: در حال حاضر برای تولید پنج هزار و 400 تن ماهی در قفس در گیلان موافقت اصولی صادر شده و امروز با بهره برداری از 500 تن این طرح،ظرفیت عملی استان به 1100تن خواهد رسید.
وزیر جهاد کشاورزی که در محل افتتاح طرح کشتارگاه صنعتی طیور و سردخانه 10 هزار تنی حضور داشت،در خصوص کشتارگاه طیور گفت: این کشتارگاه با ظرفیت کشتار شش هزار قطعه در ساعت و 150 تن در روز با سرمایه گذاری 60 میلیلرد تومانی بخش خصوصی به اجرا درآمده و این واحد با سردخانه 250 نفر ایجاد اشتغال می کند.
وی اظهار داشت: 117 هزارتن گوشت مرغ در استان گیلان تولید و بیش از 60 درصد آن به خارج از استان از جمله تهران ارسال می شود.
حجتی با بیان این که ظرفیت سردخانه های کشور با بهره برداری از سردخانه 10 هزار تنی گیلان به چهار میلیون تن خواهد رسید،تصریح کرد: در سه سال اخیر،نزدیک به 1.5 میلیون تن افزوده شده است.
وی خاطرنشان کرد: ظرفیت سردخانه های گیلان از 85 هزارتن در سال 92 به 140 هزارتن در حال حاضر رسیده است./
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید