Iranian Agriculture News Agency

گزارشى از نمایشگاه تجارت الکترونیک محصولات کشاورزى در استان شاندونگ چین

رونق تجارت الکترونیک محصولات کشاورزى در چین

اخیراً دولت محلى چین ، نمایشگاه تجارت الکترونیک محصولات کشاورزى در استان شاندونگ این کشور جهت آشنایی بیشتر تولیدکنندگان و تشکل‌ها برگزار کرد تا آنها را هم به شیوه‌ها و روش‌هاى نوین بازاریابی الکترونیک آشنا کند. در این نمایشگاه شرکت‌هاى تولیدى، مؤسسه‌های تجارت الکترونیک و بنگاه‌هاى پیک کالا ازجمله شرکت پست‌چین، کلیه امکانات خود را به نمایش گذاشتند.

رونق تجارت الکترونیک محصولات کشاورزى در چین

دکتر محمدحسین عمادى، مشاور فناوری های نوین وزیر جهاد کشاورزی
و مشاور تحقیقات آموزش عالی چین


بازاریابی محصولات کشاورزى همواره از معضلات اساسی این بخش است. فسادپذیرى وحجیم بودن محصولات کشاورزى همواره تولیدکنندگان این محضصولات را به تسلیم در مقابل قیمت بازار وامی‌دارد و منفعت آنها را از دسترنج خود به‌شدت کاهش می‌دهد.

کشاورزان متوسط و خرده‌پا در چین از این قاعده مستثنى نبوده و بخش عمده اى از دسترنج آنها به واسطه‌ها و فروشگاه‌هاى زنجیره‌اى می‌رسد. دولت چین به‌ منظور کمک به کشاورزان در 10 سال اخیر اقدامات جدى جهت ترغیب و تشویق کشاورزان و تعاونی‌هاى کشاورزى کرده تا بتوانند محصولات خود را بدون واسطه و از طریق شبکه‌هاى مجازى و الکترونیک- که به‌شدت در حال گسترش و توسعه است،- به دست مصرف‌کننده برسانند.

هم‌اکنون بسیارى از تشکل‌هاى کشاورزان و تعاونی‌هاى کشاورزى با مساعدت وزارت کشاورزى این کشور با سرعت در حال آمادگى و آموزش دیدن هستند تا بتوانند محصولات تولیدى خود به سرعت بیشتر و با حاشیه سود منطقى و با رعایت سلامت و بهداشت غذایی به‌دست مصرف‌کننده برسانند.

برخى از تشکل‌هاى کشاورزى از طریق اینترنت سفارش تولید گرفته و جهت عرضه در فروشگاه ها و رستوران‌ هاى این کشور تولیدات مورد نظرشان تولید و در زمان مورد نظر به دستشان می‌رسانند. برخى از تشکل‌ها نیز محصولات خود را به‌طور مستقیم از چین به کشورهاى دیگر جهان صادر می‌کنند.

اخیراً دولت محلى این کشور، نمایشگاه تجارت الکترونیک محصولات کشاورزى در استان شاندونگ جهت آشنایی بیشتر تولیدکنندگان و تشکل‌ها برگزار کرد تا آنها را هم به شیوه‌ها و روش‌هاى نوین بازاریابی الکترونیک آشنا کند. در این نمایشگاه شرکت‌هاى تولیدى، مؤسسه‌های تجارت الکترونیک و بنگاه‌هاى پیک کالا ازجمله شرکت پست‌چین، کلیه امکانات خود را به نمایش گذاشتند.

در بخش محصولات ارگانیک و سالم، تجارت الکترونیک در چین رونق بیشترى داشته و بسیارى از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان را به هم متصل کرده است. دولت چین امیدوار است با توسعه تجارت الکترونیک نه‌تنها به کشاورزان جهت کسب سود بیشتر کمک کند، بلکه قیمت نهایی را براى مصرف‌کننده کاهش داده و سلامت محصولات را با سرعت دسترسی بیشتر و بهتر افزایش داده و نیز ضایعات محصولات کشاورزى را کاهش دهد./





انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید