Iranian Agriculture News Agency

مسیر فعالیت در دوران پسا تحریم هموار شده است

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین ایران و آلمان در زمینه توسعه آموزش و تحقیقات مشترک در زمینه آب

در سفر معاون آب و آبفای وزیر نیرو به آلمان تفاهم نامه همکاری‌های مشترک در زمینه‌های توسعه آموزش و انجام تحقیقات مشترک بین ایران و آلمان امضا شد.

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین ایران و آلمان در زمینه توسعه آموزش و تحقیقات مشترک در زمینه آب

در سفر معاون آب و آبفای وزیر نیرو به آلمان تفاهم نامه همکاری‌های مشترک در زمینه‌های توسعه آموزش و انجام تحقیقات مشترک بین ایران و آلمان امضا شد .

به‌گزارش ایانا از پاون، همزمان با برگزاری نمایشگاه آب برلین، رحیم میدانی معاون آب و آبفای وزیر نیرو به همراه محمد ابراهیم‌نیا مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی کلان آب و آبفا، جهانگیر حبیبی معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران، از تاریخ 8 تا 11 فروردین ماه جاری از این نمایشگاه در کشور آلمان بازدید کرد .

در این بازدید که با همراهی " گونتر آدلر" معاون وزیر محیط زیست کشور آلمان انجام شد، هیات ایرانی از غرفه‌های مختلف کشور آلمان همچون شرکت آب آلمان (GWP) ، شرکت توسعه همکاری‌های بین‌المللی آلمان، و ... که انجام اموری در زمینه‌های تولید ادوات و تجهیزات مدرن هوادهی، تصفیه آب، تصفیه پساب، تجهیزات فیلتراسیون، سیستم‌های باکتری زدایی با استفاده از انتشار اشعه ماورای بنفش، تجهیزات مدرن صرفه جویی در میزان مصرف آب در بخش‌های مختلف خانگی، صنعت، کشاورزی، محیط زیست، ابزارهای اندازه‌گیری میزان آب مصرفی و سامانه‌های دیجیتالی را به عهده دارند بازدید و با برخی از این شرکت‌ها جلسات کوتاهی برگزار شد .

در ادامه این بازدید، معاون آب و ابفای وزیر نیرو با حضور در جلسه شرکت آب آلمان و شرکت‌های زیر مجموعه آن‌ها به تشریح ظرفیت‌های موجود در جمهوری اسلامی ایران برای ورود شرکت‌های خارجی به منظور مشارکت در انجام پروژه‌های آبی، فاینانس و سرمایه‌گذاری پرداخت .

وی در خصوص آمادگی ایران برای جذب سرمایه گذاران خارجی، قوانین و مقررات، تضامین خرید، امکانات، مزایا و تسهیلات ارائه شده به ان ها برای تشویق سرمایه گذاران خارجی توضیحاتی ارائه کرد .

در ادامه این بازدیدها، نمایندگان شرکت‌های خارجی در خصوص محدودیت‌ها و مشکلات موجود در ورود به بازار ایران و موانع مختلف از رحیم میدانی سوالاتی کردند .

به گفته میدانی موانع سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف صنعت آب، پس از دوران پسا تحریم هموار شده و وزارت نیرو تمامی تلاش خود را برای حمایت از شرکت‌های معتبر آلمانی فعال در این صنعت به کار خواهد گرفت .

در آیین افتتاحیه نمایشگاه آب برلین که در روز دوشنبه 8 فروردین در محل نمایشگاه‌های دائمی این شهر برگزار شد، معاون آب و آبفای وزیر نیرو در سخنرانی افتتاحیه به ظرفیت‌های کشور ایران در بخش آب و آبفا و زمینه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خارجی در ایران اشاره کرد .

در این سفر که با حضور مهندس میدانی، ابراهیم نیا نیز با همتای خود در وزارت آموزش و تحقیقات آلمان تفاهم نامه همکاری‌های مشترک در زمینه‌های توسعه آموزش و انجام تحقیقات مشترک امضا شد .

همچنین جلسه‌ای با حضور میدانی و آدلر معاون وزارت محیط زیست آلمان برگزار شد و طرفین ضمن تاکید بر ظرفیت‌های بالای همکاری به نحوه تسهیل و گسترش همکاری‌ها پرداخته و تصمیم‌هایی نیز در این زمینه گرفته شد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید