Iranian Agriculture News Agency

رئیس بخش توبرکولین مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی اعلام کرد:

تولید 45 هزار دز مالئین در مؤسسه رازی/ جلوگیری از خروج 200 هزار دلار ارز از کشور در سال گذشته

رئیس بخش توبرکولین مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اشاره به اینکه در سال گذشته 45 هزار دز مالئین در این مؤسسه تولید شده است، گفت: با توجه به اجرای برنامه کنترل، مبارزه و ریشه کنی بیماری مشمشه در ایران، سالانه کمتر از 100 مورد از این بیماری در کشور مشاهده می شود.

تولید 45 هزار دز مالئین در مؤسسه رازی/ جلوگیری از خروج 200 هزار دلار ارز از کشور در سال گذشته

رئیس بخش توبرکولین مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از تولید 45 هزار دز مالئین در این مؤسسه خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، نادر مصوری با اشاره به تولید 45 هزار دز مالئین در سال گذشته اظهار کرد: با این میزان تولید در سال گذشته از خروج حدود 200 هزار دلار ارز از کشور جلوگیری به عمل آمده است .

وی تأکید کرد: مالئین از جمله محصولات استراتژیک به شمار می رود که در صورت عدم تولید آن توسط این مؤسسه، واردات آن به این کشور به سادگی امکان پذیر نیست و بی شک کشور در صورت انتشار این بیماری دچار مشکل می شود .

رئیس بخش توبرکولین مؤسسه رازی افزود: مالئین برای شناسایی بیماری مشمشه در تک سمی ها از جمله اسب مورد استفاده قرار می گیرد .

مصوری با اشاره به اجرای برنامه مبارزه با مشمشه در کشور، بیان کرد: بر اساس این برنامه ریزی و تولید مالئین توسط مؤسسه رازی، در حال حاضر در کشور کمتر از 100 مورد بیماری مشمشه به طور سالانه مشاهده می شود .

وی خاطرنشان کرد: باید به این نکته اذعان داشت این بیماری در پنج سال اخیر سیر افزایشی داشته است که دلیل آن نیز تردد غیرمجاز تک سمی ها در مرزهای کشور است .

رئیس بخش توبرکولین مؤسسه رازی با تأکید بر اینکه برنامه کنترل، مبارزه و ریشه کنی بیماری مشمشه در ایران در حال اجراست، گفت: این درحالی است که هیچ گونه آماری از این بیماری در کشورهای همسایه ایران وجود ندارد و در همین راستا، برنامه ای برای ریشه کنی این بیماری (به جزء در ترکیه) اجرا نمی شود./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید