Iranian Agriculture News Agency

خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و تأثیر آن روی کشاورزی و مواد غذایی

"برگزیت"، چگونه می‌تواند روی کشاورزی و مواد غذایی تأثیر بگذارد؟

پدر هیو مک‌کالم "Hugh McCollum" مزرعه خانوادگی را نزدیک Ballykelly، شهرستان لندندری، در دهه 1940 خریداری کرد. وی بیش از 200 جریب و 300 راس گاو داشت. هیو، در دهه 1970، زمانی که انگلستان به اتحادیه اروپا بازگشت، روی زمین کار می کرد. به گفته وی، این گذار به معنای فاصله گرفتن از یارانه‌ها است.

"برگزیت"، چگونه می‌تواند روی کشاورزی و مواد غذایی تأثیر بگذارد؟

پدر هیو مک‌کالم " Hugh McCollum " مزرعه خانوادگی را نزدیک Ballykelly ، شهرستان لندندری، در دهه 1940 خریداری کرد. وی بیش از 200 جریب و 300 راس گاو داشت. هیو، در دهه 1970، زمانی که انگلستان به اتحادیه اروپا بازگشت، روی زمین کار می کرد. به گفته وی، این گذار به معنای فاصله گرفتن از یارانه‌ها است.

به گزارش ایانا از بی‌بی‌سی، وی معتقد است یارانه ها به طور مصنوعی باعث تورم قیمت موادی همچون خوراک دام و کود می‌شود. این در حالی است که وی ترجیح می دهد ، یک قیمت مناسب و معقول در بازار برای گوشت گاوی که تولید می‌کند، وجود داشته باشد.

هیو گفت: "ما در حال رفتن به سمتی هستیم که باید به مصرف‌کنندگان تکیه کنیم."

وی افزود: "انتخاب مردم در حال حاضر بین گوشت گاوی است که به صورت محلی و با استانداردهای بالا تولید شده و گوشت ارزان وارداتی است که در آن امکان نادیده گرفتن استانداردهای دقیق وجود دارد."

این یک نکته کلیدی در تصمیم‌گیری سیاست غذایی دولت بریتانیا است که باید به آن پرداخته شود.

اما پرسشی مطرح است؛ آیا نفع تولیدکنندگان محلی در تولید دام با هزینه‌های بالای زیست‌محیطی و استانداردهای رفاهی است یا به سود سیاست غذای ارزان بر اساس واردات است یا چیزی بینابین خواهد بود؟

معاملات تجاری

پروفسور جان دیویس " Prof John Davis "، اقتصاددان مؤسسه تجارت کشاورزی - مواد غذایی و علوم زیستی گفت: "اگر مواد غذایی ارزان‌قیمت و تجارت آزاد انجام شود این مسئله می‌تواند برای تولیدکنندگان در ایرلند شمالی دشواری‌هایی به همراه داشته باشد."

وی افزود: "این موضوع می‌تواند فشار زیادی بر صنعت وارد کند، همچنین این امر می تواند یک چالش بزرگ برای رقابت در بخش تجارت جهانی به‌شمار آید."

نگرانی درباره چگونگی یارانه‌ها در آینده و دسترسی به بازارها باعث شده تا شماری از کشاورزان را درباره آینده به فکر وا دارد.

Barclay Bell ، رئیس Ulster Farmers' Union (UFU) (1) گفت: " من فکر می‌کنم کشاورزان درباره تحقق این موضوع و اینکه مواردی باید تغییر کند، آگاهی دارند."

وی یادآور شد: "درباره موضوع حومه شهرها، ما در حال پیدا کردن و راه‌اندازی کسب و کارهایی هستیم که می‌تواند در آینده به کارشان ادامه دهند و سرپا باشند."

این در حالی است که هیو مک‌کالم، در مورد آینده خودش و پسرش که مسیر او را دنبال می‌کند، خوش‌بین است.

او معتقد است که کشاورزی بازی مشابه همراه با "مجموعه‌ای کامل از قوانین جدید" است./


ترجمه: فرحناز سپهری


پی نوشت:

1- عضو انجمن کشاورزان ایرلند شمالی است. در سال 1918 تشکیل شد و در حال حاضر بیش از 12 هزار و 500 عضو دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید