Iranian Agriculture News Agency

توزیع 950 تن میوه در استان کرمانشاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از توزیع 950 تن میوه در ایام نوروز در این استان خبر داد که این روند همچنان ادامه دارد.

توزیع 950 تن میوه در استان کرمانشاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از توزیع 950 تن میوه در ایام نوروز در این استان خبر داد که این روند همچنان ادامه دارد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، خسرو شهبازی با اشاره به اینکه میوه توزیعی در ایام نوروز شامل پرتقال و سیب است، افزود: این میوه در مراکز مشخص در سطح استان در حال توزیع است .

شهبازی با بیان اینکه تا به امروز 665 تن از پرتقال وارداتی توزیع شده تصریح کرد: این میزان حدود 81 درصد از پرتقال وارداتی می‌شود که باقی مانده آن 158 تن و 848 کیلوگرم بوده که در استان توزیع خواهد شد .

شهبازی توزیع پرتقال جنوب در استان را 107 تن عنوان کرد و گفت: این توزیع نیز معادل 88 درصد پرتقال جنوب وارد شده به استان بوده که 14 تن باقی مانده که توزیع می‌شود .

وی با اشاره به اینکه تاکنون 255 تن نیز سیب در ایام نوروز در استان توزیع شده، گفت: 87 درصد سیب وارد شده به استان توزیع شده و 46 تن نیز باقی مانده که توزیع خواهد شد .

شهبازی با بیان اینکه توزیع میوه از 26 اسفندماه 95 در استان آغاز شده، افزود: 133 مرکز در سطح استان کار توزیع میوه شب عید را بر عهده دارند که فقط 56 مرکز آن در شهرستان کرمانشاه مستقر هستند .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: همچنین 3 اکیپ سیار نیز جهت رفاه حال همشهریان در مرکز استان و اکیپ‌های سیار دیگری نیز در سطح شهرستان ها به منظور دسترسی راحت آنها به میوه شب عید برنامه‌ریزی شد که این میوه‌ها را به مردم عرضه کنند.

شهبازی قیمت مصوب تنظیم بازار برای محصول پرتقال را درب سردخانه 3هزار و650 تومان و برای مصرف کننده 3هزار و 900 تومان بیان کرده، همچنین سیب درختی نیز با قیمت 3450 تومان درب سردخانه و 3700 تومان به دست مصرف کننده برسد .

وی با اشاره به توزیع برنج طی 3 مرحله در سطح استان کرمانشاه گفت: تاکنون 1775 تن برنج در استان در سطح فروشگاه‌ها توزیع شده که 800 تن از ان برنج سفید وارداتی و 975 تن نیز برنج هندی 1121 بوده که به راحتی در دسترس مردم قرار گررفته است .

شهبازی افزود: قیمت هر کیلوگرم برنج سفید وارداتی درب انبار 2400 تومان و برای مصرف کننده 2700 تومان، برنج هندی 1121 با قیمت هر کیلوگرم در درب انبار 3500 تومان و با قیمت 3800 تومان به دست مصرف کننده رسیده است .

وی تصریح کرد: هیچ محدودیتی جهت عرضه برنج با قیمت تنظیم بازار به مردم وجود ندارد .

شهبازی در ادامه به ذخیره‌سازی گوشت مرغ منجمد در انبارهای استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ذخیره‌سازی گوشت مرغ منجمد در انبارهای استان به 187 تن رسیده که برای تامین بازار ایام نوروز هیچ کمبودی وجود ندارد و مرغ منجمد به ازای هر کیلوگرم با قیمت 5775 تومان برای مصرف کننده در شهرستان کرمانشاه قرار گرفته و در شهرستانها با احتساب بعد مسافت بدست آنها خواهد رسید .

وی ذخیره‌سازی گوشت قرمز منجمد در انبار استان را 60 تن بیان کرد و افزود: گوشت قرمز در درب سردخانه به ازای هر کیلوگرم 22هزار تومان و برای مصرف کننده در شهرستان کرمانشاه 22500تومان و در سایر شهرستانها با قیمت 22700 تومان عرضه می‌شود .

شهبازی با بیان اینکه تا پایان فروردین ماه توزیع اقلام اساسی در استان انجام می‌شود گفت: اقلام اساسی مردم با قیمت تنظیم بازار در داخل استان موجود بوده و تا زمانی که نیاز باشد توزیع انجام می‌گیرد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید