Iranian Agriculture News Agency

وزارت کشاورزی مراکش اعلام کرد:

کشاورزی مراکش دارای چشم‌انداز خوبی است

وزارت کشاورزی مراکش گفته است که "چشم انداز خوبی" برای کشاورزی کنونی این کشور وجود دارد.

کشاورزی مراکش دارای چشم‌انداز خوبی است

وزارت کشاورزی مراکش (1) گفته است که "چشم انداز خوبی" برای کشاورزی کنونی این کشور وجود دارد.

به گزارش ایانا از وب سایت freshplaza ، بنا به گفته وزارتخانه مذکور، "آخرین بارش، تاثیر مثبتی روی درختان میوه و مزارع سبزیجات داشته و باعث افزایش ذخیره آب کشور شده و به میزان آبیاری کمک شایانی کرده است . همچنین ذخیره آب در 27 فوریه به 7 میلیون 320 هزار مترمکعب (هفت میلیارد و 320 میلیون متر مکعب) رسیده است."

وزارت کشاورزی مراکش از تولید کنندگان خواست تا برای حفظ محصولات اصلی از طریق شیوه های کوددهی، درمان های گیاهی و یا آماده سازی محصولات بهاره اقدام کنند.

صادرات

وزارت کشاورزی مراکش همچنین گزارش داد که صادرات محصولات باغبانی 512 هزارو 862 تن در تاریخ 23 فوریه در مقایسه با مدت مشابه 6 درصد کاهش داشته ، که دلیل آن ناشی از سرمای دسامبر و ژانویه است، که به تلفات محصولات زراعی انجامید.

صادرات گوجه فرنگی، دارای فروش 63 درصدی از میان محصولات باغی داشت که البته برای آن کاهش پنج درصدی ثبت شده و روی رقم 319 هزارو 373 تن ایستاده است. با این حال، صادرات مرکبات به 462 هزارو 241 تن رسید که نسبت به مدت مشابه، افزایش 15 درصد ی را نشان می دهد.

بخش کشاورزی یکی از ارکان اقتصاد مراکش است، که حداقل 14 درصد از تولید ناخالص داخلی ملی و همچنین شغل اصلی کشور را شامل می شود.

دولت مراکش انتظار دارد که امسال اقتصاد کشور با توجه به چشم انداز خوبی که از کشاورزی وجود دارد ، به رشد 4.5 درصد برسد که در مقایسه با رشد 1.6درصدی در سال 2016 که به دلیل خشکسالی روی داد، افزایش خوبی را پیش رو دارد.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- مراکش: کشوری است در شمال غربی آفریقا. مراکش ساحلی طولانی با اقیانوس اطلس دارد که از شمال به جبل‌الطارق و دریای مدیترانه می رسد. از سویی مراکش از جایگاهی راهبردی در میان کشورهای شمال آفریقا برخوردار است چرا که علاوه بر واقع شدن در حوزه جنوبی دریای مدیترانه و جنوب تنگه جبل الطارق و نزدیکی به اروپا (نزدیکترین کشور آفریقایی به اروپاست)، این کشور در مجاور اقیانوس اطلس است. اندوخته عظیم ماهیان گوناگون در آب های نزدیک به این سرزمین قرار دارند. دسترسی به دریای آزاد و وجود منابع عظیم فسفات و دیگر مواد کانی بر اهمیت مراکش می‌افزاید و چنانچه صحرای غربی را به‌عنوان بخشی از این کشور در نظر بگیریم بر امکانات راهبردی آن افزوده می‌ شود چرا که صحرای غربی دارای ذخایر نفتی، فسفات و گاز است .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید