Iranian Agriculture News Agency

بنابر آمارهای رسمی در باره ایمنی محیط کار

کشاورزی ششمین شغل خطرناک در ایالات متحده امریکا شناخته شد

شرکت Bankrate (شرکت خدمات مالی مستقر در نیویورک) دلایل مهم حوادث کشاورزی را زیان های جسمانی ناشی از ساعت کار زیاد و کار با ماشین آلات سنگین برشمرد.

کشاورزی ششمین شغل خطرناک در ایالات متحده امریکا شناخته شد

شرکت Bankrate (شرکت خدمات مالی مستقر در نیویورک) دلایل مهم حوادث کشاورزی را زیان های جسمانی ناشی از ساعت کار زیاد و کار با ماشین آلات سنگین برشمرد.

به گزارش ایانا از وب سایت Western Farm Press ، با توجه به آمار Bankrate.com ، بنا به گزارش آمار ایمنی فدرال، کشاورزی در ایالات متحده در حال تبدیل شدن به یک شغل خطرناک است. چند سال پیش، Bankrate ، کشاورزی را هشتمین شغل خطرناک در ایالات متحده معرفی کرد. اما این در حالی است که بر اساس آخرین گزارش آماری 2014 نشان می دهد که کشاورزی با دو پله صعود، در جایگاه ششم جای گرفته است.


بر اساس گزارش 2014 شرکت
Bankrate ، 10 شغل خطرناک عبارتند از: 1 - هیزم شکن ها ) افرادی که در حوزه حمل چوب برای انجام فراوری اولیه ، کار می کنند)؛ 2 - ماهیگیران؛ 3 - خلبانان و مهندسان پرواز؛ 4 - افراد در زمینه ساخت و کارهای مربوط به پشت بام؛ 5 - جمع کنندگان بازیافتی ؛ 6 - کشاورزان، دامداران و مدیران کشاورزی؛ 7 - کارگران ساختمانی در زمینه آهن و فولاد ؛ 8- رانندگان کامیون 9 - کارگران برق؛ 10 - رانندگان تاکسی و اژانس ها


با توجه به اداره آمار نیروی کار، شمار فوت شدگان در محیط کار 4800 کارگر در سال 2015 برآورد شده است؛ که پنج درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است. با وجود 10 شغل خطرناک ، میزان پرداختی سالانه کارگران در حدود همان 48 هزار دلار است.


همچنین از دلایل مهم حوادث کشاورزی،
Bankrate خسارات جسمانی را مربوط به افزایش ساعات کار و کار با ماشین آلات سنگین برشمرد. در حالی که کشاورزی ممکن است یک حرفه قدیمی به شمار آید، Bankrate ادعا می کند هر چند با فن آوری های جدید ، کشاورزی و دام داری همچنان شغل امنی نیست.

موسسه ملی ایمنی و بهداشت شغلی ( NIOSH ) اعلام کرد، واژگونی تراکتور علت اصلی مرگ و میر کشاورزان و کارگران کشاورزی در سال 2012 بوده است. همچنین این موسسه ، بهترین راه برای جلوگیری از واژگونی تراکتور کاهش مرگ و میر استفاده از ROPS - Roll-Over Protective Structures (سیستم یا ساختار در نظر گرفته شده برای حفاظت از اپراتورهای تجهیزات و رانندگان از صدمات ناشی از واژگون شدن وسیله نقلیه ) عنوان می کند.

گفتنی است ، در بخش کشاورزی، اعضای خانواده های کشاورزان اغلب در معرض آسیب قرار دارند. همچنین 113 جوان زیر 20 سال سن سالانه از صدمات مرتبط با کشاورزی بین سال های 1995 تا 2002 جان خود را از دست داده اند. این در حالی است که یک سوم از کسانی که از بین رفته اند بین 16 تا 19 سال سن داشتند.

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید