Iranian Agriculture News Agency

رئیس شورای اطلاع‌رسانی بازار سرمایه خبر داد:

حضور بیش از ۲۸۰ شرکت در دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه/ ایران فاینکس 2017؛ میزبان برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی اقتصادی

رئیس شورای اطلاع‌رسانی بازار سرمایه از حضور بیش از ۲۸۰ شرکت در دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه که در واپسین روزهای فروردین ماه سال جاری برگزار می شود، خبر داد.

حضور بیش از ۲۸۰ شرکت در دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه/ ایران فاینکس 2017؛ میزبان برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی اقتصادی


رئیس شورای اطلاع‌رسانی بازار سرمایه از حضور بیش از ۲۸۰ شرکت در دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه خبر داد.

به گزارش ایانا از « پایگاه خبری بورس کالای ایران » ، یاسر فلاح، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و رئیس شورای اطلاع رسانی بازار سرمایه، در خصوص آخرین اقدامات انجام شده برای برگزاری دهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه گفت: تاکنون مساحتی بالغ بر ۳۴۰۰۰ متر مربع به فاینکس ۲۰۱۷ اختصاص یافته که ۱۵۰۰۰ متر مربع آن فضای مفید است .

به گفته رئیس شورای اطلاع‌رسانی بازار سرمایه؛ حضور ۲۰۰ شرکت اصلی به همراه بیش از ۸۰ زیر مجموعه در این نمایشگاه قطعی شده و از ۱۵۰۰۰ متر مربع فضای مفید موجود، بیش از ۱۴ هزار متر مربع شامل غرفه‌های ارکان بورس، کارگزاری ها، شرک های تامین سرمایه، شرکت های مشاور سرمایه گذاری، موسسات اعتباری و مالی، شرکت های خدمات بازار سرمایه، شرکت های پذیرفته شده در بورس و بیمه ها جانمایی شده است .

فلاح همچنین به برنامه‌های نهایی شده "ایران فاینکس ۲۰۱۷" اشاره کرد و اذعان داشت: این نمایشگاه با حضور شخصیت های سیاسی، مقامات اقتصادی، کارشناسان و متخصصین افتتاح خواهد شد و با توجه به اهمیت ابعاد بین‌المللی آن، شرایط حضور و بازدید میهمانان خارجی از غرفه‌های مختلف مهیا شده است .

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس با بیان اینکه دهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه ۲۶ تا ۲۹ فروردین سال جاری برابر با ۱۵ تا ۱۸ آوریل ۲۰۱۷، در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، دلایل تغییر تاریخ برگزاری فاینکس ۲۰۱۷ را برشمرد و عنوان کرد: شرایط مطلوب آب و هوایی در فروردین ماه، فاصله زمانی با تاریخ برگزاری مجامع شرکت ها و حضور بیشتر مخاطبین خارجی در مارس و آوریل از دلایل تغییر زمان برگزاری این نمایشگاه بود .

مشاور رئیس سازمان بورس تاکید کرد: مهم ترین هدف برگزاری فاینکس ۲۰۱۷ فرهنگ سازی است و معمولا مراکز آموزشی و تخصصی در فصل تابستان فعال نیستند که با تغییر تاریخ برگزاری نمایشگاه، امکان حضور بیش تر آنها فراهم شد، در نتیجه دپارتمان های مدیریت مالی، اقتصاد و حسابداری دانشگاه‌ها می‌توانند با حضور در این نمایشگاه از نزدیک با دستاوردهای صنعت مالی و مدیران بخش های مختلف آشنا شوند و به تبادل نظر بپردازند .

فلاح ادامه داد: با همت و تلاش روابط عمومی سازمان بورس، هماهنگی‌های لازم برای حضور انجمن‌های علمی مانند انجمن مالی اسلامی، انجمن علوم مالی ایران و انجمن مهندسی مالی به عمل آمده و همچنین برای برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی اقتصادی، با دانشگاه های مهم کشور مکاتبات لازم انجام شده است .

مشاور رئیس سازمان بورس همچنین برنامه‌های نهایی شده دهمین دوره نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه را برشمرد و گفت: در فاینکس ۲۰۱۷ دومین رویداد استارتاپ‌های مالی ایران، خاورمیانه و شمال آفریقا برگزار خواهد شد .

وی افزود: معرفی استارتاپ‌ها به نهادها و سازمان های حامی و سرمایه‌گذار و تامین مالی این پیشروهای اقتصادی، از اهداف برگزاری دومین رویداد بزرگ استارتاپی کشور است. بعلاوه این که برگزاری این نمایشگاه فرصتی مناسبی در اختیار دانش آموختگان، کارآفرینان و استارتاپ ایجاد و زمان انتظار و هزینه ورود به بازار کار را برای آنها کاهش می‌دهد .

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس ادامه داد: با توچه به نام گذاری سال جدید و تاکید مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی - تولید و اشتغال و نقش شرکت های کوچک و متوسط و دانش بنیان در پیشبرد این امر مهم، مشارکت آنها در این رویداد بین المللی هدف گذاری شده و در این نمایشگاه حضور خواهند داشت .

فلاح با اشاره به اینکه تلاش شده برگزاری این نمایشگاه با جذابیت همراه باشد گفت: در حاشیه این رویداد بین المللی، نمایشگاه کاریکاتور با محور اصلی بازار سرمایه و همچنین مسابقه بورس کاپ اجرا می شود .

وی هدف از برگزاری بورس کاپ را افزایش جذابیت و آشنایی عموم جامعه با ساز و کار بازار سرمایه دانست و بیان کرد: بورس کاپ در واقع شبیه ساز بورس است و در این بازی، بازدیدکنندگان در گروه های چند نفره، بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با هم مسابقه می دهند .

فلاح با اشاره به اینکه از اهداف مهم برگزاری ایران فاینکس ۲۰۱۷ فرهنگ سازی و آموزش و معرفی آخرین دستاوردهای بازار سرمایه به مخاطبین است عنوان کرد: برای برگزاری کارگاه های تخصصی در هر سه حوزه بورس، بانک و بیمه و همچنین برپایی غرفه کودک و نوجوان به منظور فرهنگ سازی، آموزش و اطلاع رسانی، برنامه ریزی های لازم انجام شده و همچنین "دالان فرهنگ سازی" به عنوان راهنمای ورود مخاطبین به بازار مالی طراحی شده است .

رئیس شورای اطلاع رسانی بازار سرمایه در پایان سایر برنامه‌های هدف گذاری شده در این نمایشگاه را برشمرد و عنوان کرد: با توجه به تلاش بی وقفه خبرنگاران حوزه بازار سرمایه و نقش آن ها در توسعه این بازار، برای رفاه اصحاب رسانه طی برگزاری این نمایشگاه غرفه ستاد خبری فعال خواهد بود .

وی افزود: رونمایی از کتب مالی از جمله تاریخچه بازار سرمایه، انجام مصاحبه‌های اختصاصی با مدیران بیمه‌ها، بانک ها و ارکان بازار سرمایه، برگزاری نشست های تخصصی جانبی در غرفه‌ها، ایجاد فضای مذاکرات دو طرفه و اطلاع‌رسانی روزانه و تقدیر از مشارکت کنندگان و حامیان مالی نمایشگاه از دیگر برنامه های فاینکس ۲۰۱۷ است .

دهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه ۲۶ تا ۲۹ فروردین امسال برابر با ۱۵ تا ۱۸ آوریل ۲۰۱۷، در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید