Iranian Agriculture News Agency

شرکت آلمانی راه‌اندازی کرد؛

"Plantix"؛ اپلیکیشنی برای کمک به کشاورزان در زمینه شناسایی بیماری گیاهان/ این اپلیکیشن می‌تواند 60 بیماری گیاهی را تشخیص بدهد

برای کمک به کشاورزان اپلیکیشنی راه‌اندازی شده که می‌تواند بیماری محصولات را شناسایی کند. برای مثال بیماری گسترده‌ای به نام سفیدک پودری (powdery mildew) برای گیاه گوجه‌فرنگی وجود دارد که باعث شده تا پودر سفیدرنگ روی برگ‌های گیاه ایجاد شود.

"Plantix"؛ اپلیکیشنی برای کمک به کشاورزان در زمینه شناسایی بیماری گیاهان/ این اپلیکیشن می‌تواند 60 بیماری گیاهی را تشخیص بدهد

برای کمک به کشاورزان اپلیکیشنی راه اندازی شده که می تواند بیماری محصولات را شناسایی کند. برای مثال بیماری گسترده ای به نام سفیدک پودری ( powdery mildew ) برای گیاه گوجه فرنگی وجود دارد که باعث شده تا پودر سفید رنگ بر روی برگ های گیاه ایجاد شود.

به گزارش ایانا از وب سایت یورو نیوز ، حال با استفاده از اپلیکیشن به نام" Plantix "، که توسط Peat ، شرکت مستقر در هانوفر آلمان راه اندازی شده ، می توان در عرض چند ثانیه بیماری را تشحیص داد.

Simone Strey ،مدیر عامل شرکت Peat ، توضیح داد: "این ایده در راستای حمایت از کشاورزان کوچک و تسهیل و سرعت بخشیدن به تجزیه و تحلیل آسیب های گیاهان انجام شده است. ما در نظر داریم تا برنامه مانند یک راهنما، عمل کند و بتواند در زمان نیاز به سرعت در راستای بررسی آسیب گیاهان استفاده شود."

این نرم افزار در حال حاضر در برزیل و هند مورد آزمایش قرار گرفته و پیش از آن هم در آلمان، اتریش و سوئیس معرفی شده است. هنگامی که عکسی توسط اپلیکیشن گرفته می شود، تجزیه و تحلیل شده و نتیجه نمایش داده می شود، این در حالی است که اطلاعات در سرورهای شرکت به منظور بهبود بخشیدن الگوریتم برای تشخیص آسیب گیاه ذحیره می شود.

همچنین از ماه ژوئن سال 2015، بیش از 100 هزار عکس توسط Plantix تحلیل شده است.

مدیر عامل شرکت Peat افزود: "ما بیش از 10 هزار عکس از هند دریافت کرده ایم. سپس ما به تجزیه و تحلیل بزرگترین مشکل موجود در هند پرداختیم که این آسیب ناشی از ویروس، یا قارچ، یا باکتری است؟ و آیا گیاهان مبتلا به سوء تغذیه شده اند؟ یا حشرات باعث این آسیب و بیماری شده اند؟ ینابراین با این ابزار می توان تجزیه و تحلیل کرد و در مورد چگونگی پایداری و کارآمد تر شدن کشاورزی در هند اقدام کرد."

توسعه دهندگان ادعا می کنند که این اپلیکیشن می تواند بیش از 60 بیماری را تشخیص دهد. کارشناسان از موسسه علوم خاک دانشگاه لایبنیتس هانوفر( Leibniz University Hanover ) ، تایید کرده اند که استفاده از این اپلیکیشن ابزاری قابل اعتماد برای پیش بینی و تشخیص بیماری است.

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید