Iranian Agriculture News Agency

20 هزار هکتار از اراضی زراعی قزوین به زیر کشت ذرت می‌رود

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از برنامه ریزی برای حدود 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در سال زراعی جاری به کشت ذرت خبر داد.

20 هزار هکتار از اراضی زراعی قزوین به زیر کشت ذرت می‌رود

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از برنامه ریزی برای حدود 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در سال زراعی جاری به کشت ذرت خبر داد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، فرزاد خوش اخلاق با بیان این مطلب افزود : از این میزان ذرت کشت شده حدود شش هزار هکتار به ذرت دانه ای و 14 هزار هکتار به زیر کشت ذرت علوفه ای خواهد رفت .

وی پیش بینی کرد: در سال زراعی جاری بیش از 57 هزار تن ذرت دانه ای و 812 هزار تن ذرت علوفه ای از مزارع استان برداشت شود .

خوش اخلاق با بیان اینکه ارقام ذرت به صورت دو منظوره کشت می شود اظهار داشت: کشاورزان با توجه به وضعیت بازار و محصول کشت شده قابلیت جایجایی در نوع برداشت ذرت را خواهند داشت .

وی ارقام ذرت کشت شده سازگار با آب و هوای استان را 704 ، 703(با رعایت کاهش دوره خشکی اول فصل ) و ارقام میان رس و زودرس است .

به گفته این مقام مسئول؛ در راستای مصرف بهینه آب حدود 1800 هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت ارقام زودرس و میان رس ذرت خواهد رفت .

خوش اخلاق خاطر نشان کرد: با توجه به اجرای کشت نشایی ذرت به میزان یک و نیم هکتار و نتیجه رضایت بخش آن در سال قبل، در سال جاری برنامه ریزی لازم برای کشت نشایی در سطح 10 هکتار از اراضی کشاورزی انجام شده است .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید