Iranian Agriculture News Agency

توسعه 3.5 برابری کشت محصول حنا در کرمان

در راستای اصلاح الگوی کشت و با هدف ارتقاء توان مالی کشاورزان، کشت محصول حنا در منطقه شهداد شهرستان کرمان به بیش از سه برابر افزایش یافته است.

توسعه 3.5 برابری کشت محصول حنا در کرمان

در راستای اصلاح الگوی کشت و با هدف ارتقاء توان مالی کشاورزان، کشت محصول حنا در منطقه شهداد شهرستان کرمان به بیش از سه برابرافزایش یافته است.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، در بازدید عباس سعیدی، رئیس و معاونان ومدیران سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان از منطقه شهداد، پورخاتون معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: در راستای اصلاح الگوی کشت و با هدف ارتقاء توان مالی کشاورزان محصول حنا در این منطقه توسعه یافته و نسبت به سال گذشته از 2 هکتار به 7 هکتار رسیده است .

وی با بیان اینکه این محصول از قیمت بالایی برخوردار است و درآمد بالایی عاید کشاورزان می شود، گفت: حنا از جمله محصولات مستعد کشت در این منطقه است که از قدیم در این منطقه کاشته شده است و با توجه به اینکه این محصول از قیمت بالایی برخوردار است می توان با معرفی این محصول به بازار های جهانی سطح درآمد کشاورزان را افزایش و مانع از مهاجرت روستائیان به شهرها شد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید