Iranian Agriculture News Agency

یک‌هزار هکتار باغ جدید در همدان احداث می‌شود

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان از پیش‌بینی احداث یک‌هزار هکتار انواع باغات میوه در زمان غرس نهال در همدان خبر داد

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان از پیش‌بینی احداث یک‌هزار هکتار انواع باغات میوه در زمان غرس نهال در همدان خبر داد.

حجت الله شهبازی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به فرا رسیدن زمان غرس نهال و احداث باغات جدید در همدان، اظهار کرد: پیش‌بینی شده در زمان غرس نهال بیش از یک‌هزار هکتار انواع باغ میوه جدید در استان همدان ساخته شود .

وی از وجود 6 نهالستان دارای مجوز تولید نهال در استان همدان خبر داد و ادامه داد: به همه باغداران و کشاورزانی که قصد احداث باغ جدید و یا توسعه باغات موجود خود را دارند توصیه می‌شود نسبت به تهیه نهال دارای کیفیت و شناسه از نهالستان‌های دارای مجوز گواهی سلامت، اصالت و استاندارد اقدام کنند .

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان تاکید کرد: در زمان جابجایی نهال‌ها از نهالستان تا مزرعه باید ضوابط فنی اعم از خرید از نهالستان‌های نزدیک و در محدوده شهر و استان محل غرس به منظور جلوگیری از انتقال آلودگی‌های نباتی، ضد عفونی ریشه نهال، بسته‌بندی نهال، حمل با کامیون‌های اتاق‌دار در مسافت‌های زیاد و اخذ گواهی بهداشت از تولیدکننده رعایت شود .

وی به کشاورزان توصیه کرد تا باغ‌های خود را توسعه دهند و در ادامه افزود: کشاورزان در زمان کاشت نهال ضمن مشورت با کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی، اصول فنی در خصوص آماده‌سازی زمین، حفر چاله، هرس، ضد عفونی و تقویت ریشه نهال (پارالیناژ)، اصلاح و تقویت خاک چاله کشت، کاشت و آبیاری نهال را مد نظر قرار دهند .

شهبازی در پایان به شرایط جوی استان همدان اشاره کرد و ادامه داد: باید غرس نهال تا قبل از بیداری درختان و باز شدن جوانه‌های نهال‌ها انجام شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید