Iranian Agriculture News Agency

خرید و توزیع نهال بین باغداران واجد شرایط سنندج

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنندج گفت: با توجه به آغاز فصل غرس نهال، این مدیریت اقدام به خرید و توزیع نهال بین باغداران واجد شرایط کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنندج گفت: با توجه به آغاز فصل غرس نهال، این مدیریت اقدام به خرید و توزیع نهال بین باغداران واجد شرایط کرده است .

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان به نقل از فارس، دادور سهرابی اظهار داشت: در راستای ایجاد اشتغال پایدار و افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی، مقام عالی وزارت ضمن تصویب و ارسال دستورالعمل مبنی بر توسعه باغات دیم و آبی در سطح کشور، استان کردستان را نیز همچون استان‌های حاصلخیز به عنوان یک استان در عرصه باغات میوه شناسایی کرد .

وی افزود: در راستای افزایش توان تولید از اواسط سال ۹۴ طی برگزاری نشست‌های مختلف با رئیس سازمان، معاونین واحدهای مرتبط، رئیس منابع طبیعی، کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان و مسوولین مراکز تابعه مباحث مختلفی در خصوص تهیه نقشه‌های کاداستر، اراضی قابل واگذاری، احداث ایستگاه‌های پمپاژ و استخرهای مورد نیاز مباحث مرتبط را مورد بررسی قرار دادند .

سهرابی خاطرنشان کرد: پیرو این دستورالعمل و سفر اخیر وزیر جهاد کشاورزی به استان کردستان، و اینکه شهرستان سنندج استعداد ایجاد ۱۰ هزار هکتار باغات جدید را دارد، جلسه‌ای با حضور معاون فنی و کارشناسان اداره بهبود تولیدات گیاهی کردستان تشکیل شد تا مراحل اجرایی احداث ۳۰۰ هکتار باغ جدید بررسی شود .

وی در ادامه گفت: نحوه واگذاری اراضی ملی برای احداث باغ در مسیرهای مختلف تودار روته، تودار ملا، هویه، سرهویه، تنگی‌سر، هشمیز، توریور و شیان و مناطق مختلفی که میانگین بارش بالاتر از ۳۰۰ میلی‌متر در سال را دارند .

مدیر جهاد کشاورزی سنندج عنوان کرد: با توجه به آغاز فصل غرس نهال، این مدیریت اقدام به خرید و توزیع نهال بین باغداران واجد شرایط و مورد تایید مراکز جهاد کشاورزی شویشه، دره کوله و حسین آباد برای احداث باغات کرده است .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید