Iranian Agriculture News Agency

وزارت کشاورزی برزیل اعلام کرد:

ابطال گواهی دو کارخانه تولید گوشت/ کشف سالمونلا و استافیلوکوک در گوشت‌های بسته‌بندی شده

مقامات وزارت کشاورزی برزیل، تشدید نظارت‌ها بر مواد غذایی به ویژه گوشت قرمز را در دستور کار قرار داده‌اند که در این راستا مجوز برخی کارخانه‌ها باطل شد.

ابطال گواهی دو کارخانه تولید گوشت/ کشف سالمونلا و استافیلوکوک در گوشت‌های بسته‌بندی شده

مقامات وزارت کشاورزی برزیل، تشدید نظارت‌ها بر مواد غذایی به ویژه گوشت قرمز را در دستور کار قرار داده‌اند که در این راستا مجوز برخی کارخانه‌ها باطل شد.

به گزارش خبرنگار ایانا به نقل از رویترز، وزارت کشاورزی برزیل اعلام کرد که از 302 نمونه‌ای که از 21 کارخانه مشکوک در این کشور اخذ شده بود، در هشت مورد باکتری سالمونلا و استافیلوکوک یافت شده است.

به گفته مسئولان این وزارتخانه با تحقیقات به عمل آمده، حداقل گواهی دو شرکت در این ارتباط باطل شده است. بدون این گواهی که سلامت محصولات را تایید می‌کند، امکان ادامه فعالیت برای شرکت مورد نظر وجود نخواهد داشت.

وزارت کشاورزی برزیل، همچنین برای وجود نشاسته اضافی در سوسیس و آب بیش از حد مجاز، نمونه‌های مرغ را نیز مورد بررسی قرار داد که طی آن 10.2 درصد نمونه‌ها چنین مشکلاتی را به ثبت رساندند. این در حالی است که پیش از این نام 21 شرکت در فهرست واحدهای مشکوکی قرار گرفته بود که با رشوه دادن به بازرسان بهداشت، محصولات خود را به صورت بی‌رویه وارد بازار کرده بودند. درست بعد از این اتفاق و افشای نتایج تحقیقات، دولت برزیل بر تشدید بازرسی و افزایش سخت‌گیری در ممیزی تاکید کرد. بازرسی‌ها در چندین استان برزیل، به ویژه باهیا، توکانتینس، ریودوژانیرو، سانتاکاتارینا و سائو پائولو ادامه دارد.

عمر نوواکی، دبیر اجرایی وزارت کشاورزی برزیل گفت: یافته‌های حاصل شده از طرف بازرسان، با دادستان‌ها و پلیس فدرال به اشتراک گذاشته می‌شود. زیرا ما در پی کشف واقعیت از طریق بازرسان مجرب در هر استان هستیم.

در خبرهای پیشین هم آمده بود که بعد از فاش شدن نتایج تحقیق و تفحص که بعد از 17 مارس امسال دامنگیر شرکت‌های بزرگی مانند BRF و JBS شده بود، خریداران بزرگی چون چین و هنگ‌کنگ، واردات گوشت به کشورشان را به صورت موقت، ممنوع کرده بودند. پلیس بعد از این اتفاق، بیش از یک‌هزار نفر را بازداشت کرده که اغلب آنها بازرسانی بودند که به گرفتن رشوه، جعل اسناد، عدم بازرسی گوشت‌های بسته‌بندی و اجازه فروش گوشت‌های فاسد متهم شده بودند.

در ماه‌های آوریل و مه قرار است مقامات کشاورزی برزیل با خریداران بزرگ گوشت از این کشور، برای اطمینان دادن نسبت به سلامت محصولات صادراتی، ملاقات کنند. البته پیش از این سه شرکت به دلیل یافت نشدن هیچ تخلفی در آنها از لیست کارخانه‌های متهم، خارج شدند./

V-960119-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید