Iranian Agriculture News Agency

آغاز کشت بهاره در 22 هزار هکتار از اراضی زراعی چهارمحال و بختیاری

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، از آغاز کشت بهاره در قالب محصولات ذرت، چغندرقند، حبوبات، سیب زمینی و پیاز در 22 هزارهکتار از زمین های زراعی این استان، خبر داد.

آغاز کشت بهاره در 22 هزار هکتار از اراضی زراعی چهارمحال و بختیاری

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، از آغاز کشت بهاره در قالب محصولات ذرت، چغندرقند، حبوبات، سیب زمینی و پیاز در 22 هزارهکتار از زمین های زراعی این استان، خبر داد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، حمید رضا دانش عنوان کرد: با پیش بینی انجام شده بیش از 3 هزار و 500 هکتار زمین زراعی استان به محصول ذرت و 2 هزار هکتار نیز به چغندرقند اختصاص یافته است .

وی ،همچنین از کاهش 800 هکتاری کشت برنج در شهرستان های اردل و لردگان به دلیل کمبود آب در سال زراعی گذشته نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن خبر داد .

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با پیش بینی انجام شده در بهار امسال بیش از 5 هزار هکتار از زمین های زراعی استان به کشت سیب زمینی و 7 هزار و 500 هکتار نیز به کشت حبوبات اختصاص خواهد یافت .

وی، تاکید کرد: با توجه به افت شدید سفره های زیرزمینی و کاهش بارندگی ها، یکی از اولویت های سازمان، توزیع بذر اصلاح شده زودرس و میان رس به حد کافی بین کشاورزان با قیمت دولتی است که می تواند حداقل دو تا سه نوبت آبیاری را کاهش دهد .

وی ،ازتوصیه به کشت محصول پیاز و چغندربصورت نشاء در مزارع استان با توجه به این که 3 تا 4 نوبت نیاز آّبیاری را کاهش می دهد خبر داد و اظهار کرد: با کشت گیاهان زراعی زودرس کاهش 15 درصد در مصرف آب کشاورزی ممکن خواهد شد .

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری برداشت 880 هزار تن محصولات زراعی در سال زراعی گذشته را یادآور شد و گفت: این محصولات شامل گندم، جو، کلزا، پیاز، سیب زمینی، حبوبات، چغندرقند، ذرت و نباتات علوفه ای مانند یونجه و شبدر است .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید