Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد:

تخصیص 11 میلیارد تومان برای 26 مجتمع کشاورزی و دامپروری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی خوشبختانه استان خراسان جنوبی وضعیت مطلوبی دارد، گفت: هفت هزار هکتار از زمین های زراعی استان تحت پوشش کشت دیم گندم و جو است.

تخصیص 11 میلیارد تومان برای 26 مجتمع کشاورزی و دامپروری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی خوشبختانه استان خراسان جنوبی وضعیت مطلوبی دارد، گفت: هفت هزار هکتار از زمین های زراعی استان تحت پوشش کشت دیم گندم و جو است .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، ولی پور مطلق عنوان کرد: تاکنون برای بحث انتقال آب به استان خراسان جنوبی ردیف بودجه و اعتباری در نظر گرفته نشده بود، اما در سفر اخیر رئیس جمهور به خراسان جنوبی اعتباری حدود 50 میلیارد تومان برای 600 کیلومتر انتقال آب از منبع تا سر زمین های کشاورزی در سطح استان در نظر گرفته شده است .

وی افزود: همچنین اعتباری حدود 11 میلیارد تومان نیز برای 26 مجتمع کشاورزی و دام پروری در نظر گرفته شد که شامل هشت مجتمع گلخانه ای و 18 مجتمع دام پروری است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: برای زیر ساخت های گلخانه ای موجود در استان هم با مشکل مواجهه بودیم که در سفر اخیر رئیس جمهور حدود پنج میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای زیر ساخت مجتمع های گل خانه ای اختصاص پیدا کرده است .

وی تاکید کرد: مجتمع گلخانه ای شهرستان بشرویه با 9.4 هکتار در روز یک شنبه هفته آینده به افراد تحویل داده خواهد شد و تعداد 24 نفر در این مجتمع گلخانه ای زمین دریافت خواهند کرد و 50 درصد مجتمع فعال خواهد شد .

ولی پور مطلق با بیان اینکه به فصل برداشت گندم و کلزا نزدیک میشویم، گفت:همکاران ما نهایت تلاش و همکاری با کشاورزان را داشته اند وکود اوره و پتاس به موقع در اختیار کشاورزان قرار گرفته است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: 133 مرکز در سطح استان توزیع پرتقال و سیب تنظیم بازار در ایام عید را برعهده داشتند و درایام نوروز96 و در طرح تنظیم بازار بیش از 960 تن میوه توزیع شده است .

وی افزود: طرح تنظیم بازار برای توزیع میوه و کالای اساسی مورد نیاز مردم از چهارم اسفند ماه سال 95 آغاز و تا 15 فروردین سال جاری ادامه داشته است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: در طرح تنظیم بازار برای نوروز 96 میزان 240 تن سیب درختی ذخیره سازی شده بود که 172 تن سیب سمیرم اصفهان بود و 68 تن سیب دماوند و هر کیلو سه هزار و 900 تومان در اختیار مردم قرار گرفت .

ولی پور مطلق تصریح کرد: همچنین برای ایام نوروز میزان 722 تن پرتقال خریداری و ذخیره سازی شده که از این میزان 357 پرتقال داخلی والنسیا جنوب و میزان 261 تن پرتقال وارداتی بوده که میزان 103 تن هم در حال حمل به استان است و قیمت هر کیلو پرتقال هم سه هزار و 900 تومان بوده است .

وی اذعان کرد: در طرح تنظیم بازار میزان 608 تن مرغ منجمد کیلویی پنج هزار و 700 تومان توزیع شده است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: همچنین در این مدت 7.5 تن گوشت قرمز کیلویی 23 هزار تومان در اختیار مردم قرار گرفته است .

ولی پور مطلق گفت: در طرح تنظیم بازار نوروز 96 میزان 345 تن برنج هندی دانه بلند رقم 1121 کیلویی سه هزار و 620 تومان تا سه هزار و 800 تومان توزیع شده است .

وی خاطر نشان کرد: بیش از161 تن برنج سفید وارداتی با قیمت هر کیلو دو هزار و 550 تا دو هزار و 700 تومان توزیع شده است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: میزان 165 تن شکر با قیمت هر کیلو دو هزار و 855 تومان در این مدت در اختیار مردم استان قرار گرفته است .

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز در این نشست خبری گفت: با توجه به افزایش عمومی همه ساله تقاضابرای خرید کالاهای خدماتی در اسفند ماه ، سازمان صنعت معدن و تجارت طرح نظارتی ویژه تنظیم و نظارت را برای نوروز 96 عملی کرد .

وی افزود: طرح اجرای نظارتی با اجرای مانور خودرویی در سطح استان برگزار شده است .

رئیس اداره بازررسی و نظارت سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: بر اساس مصوبات سازمان صنعت معدن و تجارت ، نمایشگاه های بهاره در مرکز استان و سایر شهرستانها برای ارائه کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم بازگشای و کلیه محصولات با 10 تا 15 درصد برای خرید مردم عرضه شده است .

تهوری تصریح کرد: بدلیل اینکه میوه از اوایل اسفند ماه سال گذشته با افزایش قیمت روبه رو بود؛ در زمینه توزیع میوه تنظیم بازار استان ما اولین استانی بود که خرید ، ذخیره سازی و توزیع میوه برای ایام عید را آغاز کرد که با افزایش قیمت بیشتر از این رو به رو نشویم .

وی اذعان کرد: نظارت های شدیدی توسط اکیپ های ویژه انجام شد که میوه ، تره بار، گوشت مرغ، گوشت قرمز و برنج مورد نظارت قرار گرفت .

رئیس اداره بازررسی و نظارت سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار کرد: در زمینه نظارت بر مراکز میوه نظارت های لازم صورت گرفت که سه تخلف مشاهده و به تعزیرات برای رسیدگی فرستاده شدند .

تهوری خاطر نشان کرد: در طرح نوروزی تنظیم بازار، تعداد پنج هزار و 510 مورد بازرسی صورت گرفت که از این تعداد 240 مورد تخلف مشاهده و به تعزیرات گزارش داده شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید