Iranian Agriculture News Agency

تا پایان برنامه ششم محقق می‌شود

آب‌رسانی به 92 درصد از جمعیت روستایی کشور / حضور گسترده بخش خصوصی در پروژه‌های آب و فاضلاب

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از برخورداری 92 درصد از جمعیت روستایی کشور از آب شرب تا پایان برنامه ششم توسعه خبر داد.

آب‌رسانی به 92 درصد از جمعیت روستایی کشور / حضور گسترده بخش خصوصی در پروژه‌های آب و فاضلاب

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از برخورداری 92 درصد از جمعیت روستایی کشور از آب شرب تا پایان برنامه ششم توسعه خبر داد .

به گزارش ایانا از پاون، مهندس حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: تاپایان برنامه ششم توسعه بایستی میزان جمعیت برخوردار از آب سالم و بهداشتی و خدمات فاضلاب به حدود 92 درصد برسد .

وی بیان کرد: در سال جاری 1100 میلیارد تومان اعتبار در پیوست‌ها لحاظ شده و 300 میلیون دلار نیز از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده که امیدواریم امسال نیز حرکت خوبی در تداوم حرکت سال گذشته باشد و مجتمع‌های باقیمانده روستایی نیز تکمیل شود .

جانباز با بیان این مطلب که در سال 96 حدود 1600 روستا آبرسانی خواهد شد، افزود: در این سال حدود دو میلیون نفر دیگر از جمعیت روستایی از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند .

وی با اشاره به اینکه شاخص بهره‌مندی جمعیت روستایی از شبکه آب آشامیدنی سالم، پایدار و بهداشتی هم اینک حدود 74 درصد است، افزود: هدفگذاری وزارت نیرو این است که تا پایان سال جاری این شاخص بین 3 تا 5 درصد افزایش یابد و میزان برخورداری به 77 تا 78 درصد برسد .

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از طرح جهش در آبرسانی روستایی کشور به عنوان مهم‌ترین اقدام سال 1395 یاد کرد و افزود: با تاکید مقام معظم رهبری و تاکید دولت و همراهی مجلس اعتبار مناسبی از صندوق توسعه ملی برای این امر تخصص یافت .

وی افزود: در سال گذشته بیش از دو میلیون نفر از جمعیت روستایی از خدمات آب و فاضلاب و آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شدند و در سال 96 نیز ضمن تاکید بر همین روند یعنی افزایش جمعیت تحت پوشش آبرسانی روستایی، جهشی در تکمیل سامانه‌های فاضلاب خواهیم داشت و جمعیت تحت پوشش فاضلاب در شهرها نیز ارتقا می‌یابد .

حمیدرضا جانباز سپس با اشاره به حضور فعال بخش خصوصی در پروژه‌های آب و فاضلاب گفت: اعتماد بخش خصوصی به پروژه‌های آب و فاضلاب باعث شده تا این بخش حضور گسترده‌تری در پروژه‌ها داشته باشد و بخش عمده ای از پروژه‌ها با حمایت بخش خصوصی انجام شود و با سرعت اجرایی بالا و کیفیت خوب ادامه یابد .

وی ادامه داد: امیدواریم که امسال نیز شاهد حضور بیشتر بخش خصوصی که زمینه بهره‌گیری از پتانسیل آن در سال‌های گذشته شکل گرفته، باشیم .

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در پاسخ به این سؤال که میزان اعتبار مصوب در سال 95 به چه میزان بوده و آیا همه این اعتبار محقق شده یا خیر و میزان اعتبار در بخش آبرسانی روستایی در سال 96 چه میزان خواهد بود، افزود: در سال 95 از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی 500 میلیون دلار معادل حدود 1500 میلیارد تومان برای این طرح‌ها تخصص یافت و تمام این اعتبار محقق شد و از محل اعتبارات پیوست قانون نیز حدود 400 میلیارد تومان اعتبار داشتیم که کمتر از 30 درصد آن تخصیص یافت .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید