Iranian Agriculture News Agency

کشاورزی یکپارچه در هند

فعالیت کشاورزی، دام، شیلات تحت پروژه " حرکت روستا " انجام می شود

سونیل کومار " V.S. Sunil Kumar " وزیر کشاورزی از منطقه تریسور" Thrissur" کرالای هند، اعلام کرد، سیاست کشاورزی ارگانیک دولت انتظار یک سیستم کشاورزی پایدار و امنیت غذایی را دارد.

فعالیت کشاورزی، دام، شیلات تحت پروژه " حرکت روستا " انجام می شود

سونیل کومار " V.S. Sunil Kumar " وزیر کشاورزی از منطقه تریسور" Thrissur " کرالای هند، اعلام کرد، سیاست کشاورزی ارگانیک دولت انتظار یک سیستم کشاورزی پایدار و امنیت غذایی را دارد.

به گزارش ایانا از وب سایت The Hindu ، این در حالی است که وزیر به تازگی پروژه Startup Village project را با سرمایه گذاری مشترک دانشگاه علوم جانوری و دامپزشکی کرالا به همراه Pullazhi Kole Sahakarana Sangham و Thrissur Urban Development Authority ، در الاری ( Olari :روستایی در نزدیکی Thrissur ) افتتاح کرد.

وی گفت: "این پروژه می تواند ابزار ایده آلی برای یکپارچه سازی سیستم های مختلف کشاورزی، دامداری، شیلات باشد. همچنین چشم انداز بزرگی برای بخش لبنی، طیور، پرورش بز و اردک در اراضی منطقه به شمار آید. در عین حال با انجام اقدامات علمی مناسب پایداری منطقه را تسهیل می کند. "

وزیر افزود: " در زمانی که دولت در حال برنامه ریزی روی توسعه اراضی Thrissur-Ponnani kole که به عنوان یک منطقه ویژه کشاورزی همراه با تنوع زیستی منحصر به فرد است، دانشگاه دامپزشکی هم در این زمینه با سرمایه گذاری روی بخش حیوانات در این اقدام مشارکت می کند."

خروجی پروژه، امنیت غذایی شیر، گوشت، تخم مرغ، مرغ، سبزیجات، برنج و سایر محصولات است ، که توسط 30 کارآفرین این پروژه فراهم می شود. به طوری که میزان آفت کش ها و بقایای آنتی بیوتیکی به صورت دوره ای تست شده و به تایید آزمایشگاه KVASU ( Kerala Veterinary and Animal Sciences University )در مانوتی ( Mannuthy :منطقه ای در شهر تریسور) می رسد.

وزارت کشاورزی همچنین میزان خسارت بیمه برای محصولات زراعی به منظور تامین امنیت مالی کشاورزان را افزایش داده است.

همچنین سونیل کومار یادآور شد: "دانشگاه ها نیاز دارند تا بر روی تحقیقات و فناوری کشاورز پسند برای جذب کارآفرینان و کشاورزان بیشتر به کشاورزی ، تمرکز بیشتری کنند."

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید