Iranian Agriculture News Agency

رئیس‌جمهوری در همایش ملی اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی عنوان کرد:

تامین آب شرب 5 هزار و 200 روستا در دولت یازدهم/سال 97 آبرسانی به روستاها متحول می‌شود

رییس جمهوری در همایش ملی اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی از تامین آب شرب 5 هزار و 200 روستا در دولت یازدهم و برق‌رسانی به تمام روستاهای بالای 10 خانوار کشور خبر داد.

تامین آب شرب 5 هزار و 200 روستا در دولت یازدهم/سال 97 آبرسانی به روستاها متحول می‌شود

رییس جمهوری در همایش ملی اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی از تامین آب شرب 5 هزار و 200 روستا در دولت یازدهم و برق‌رسانی به تمام روستاهای بالای 10 خانوار کشور خبر داد .

به‌گزارش ایانا به نقل از پایگاه خبری ریاست جمهوری، حسن روحانی امروز در همایش ملی اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی، با تأکید بر اینکه همواره مسئولین، کارگزاران و وزرا را بر توسعه و آبادانی روستاها، فرا می خواند، گفت: این فراخوان نه به خاطر اینکه یک روستایی زاده هستم، بلکه به خاطر آنکه تولید و حرکت اقتصادی و پیشگیری از مهاجرت های بی‌رویه از روستاها آغاز می‌شود، لذا روستا می تواند پایه و ستون اقتصاد سربلند یک کشور باشد .

وی با اشاره به اینکه امروز در کشورمان روستای بالای 10 خانواری که برق نداشته باشد، وجود ندارد، گفت: ورود برق به روستا اقدام بزرگی است و می‌تواند تحول جدیدی را در توسعه روستاها ایجاد کند و همچنین بر اساس اعلام وزیر نیرو در سال 97، شاهد تحول بزرگی در زمینه آب‌رسانی به روستاها خواهیم بود .

رئیس جمهور ادامه داد: در طول دولت یازدهم به 5 هزار و 200 روستا آب آشامیدنی سالم رسیده است؛ این در حالی است که در سال 92 در بودجه ردیفی برای آب روستایی وجود نداشت، اما سال 95 ، 2 هزار میلیارد تومان به این حوزه اختصاص یافت و امسال نیز بیش از 2 هزار و 200 میلیارد تومان برای آب روستایی اختصاص خواهد یافت. با برنامه‌ریزی این دولت در سال 97، آبرسانی به همه روستاهای کشور، تکمیل خواهد شد .

وی افزود: 5 هزار و 200 روستایی که امروز از آب سالم استفاده می‌کنند، جمعیتی بالغ بر 4 میلیون نفر را شامل می‌شود و این نشان دهنده ارزشمند بودن این حرکت بزرگ است تا روستاییان با آرامش، رفاه و بهداشت بیشتر بتوانند در روستا زندگی کنند .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید