Iranian Agriculture News Agency

نگاهی به بازار کشاورزی دقیق و تحول این فناوری در صنعت کشاورزی

7.87 میلیارد دلارآمریکا، سهم بازار جهانی کشاورزی دقیق تا سال 2022

با افزایش تقاضا برای مواد غذایی در سراسر جهان و افزایش تمرکز روی بهره وری مزرعه، انتظار می رود تا تکنولوژی های مورد استفاده کشاورزی دقیق به راه حل های محبوب در صنعت کشاورزی در سال های آینده تبدیل شود.

7.87 میلیارد دلارآمریکا، سهم بازار جهانی کشاورزی دقیق تا سال 2022

با افزایش تقاضا برای مواد غذایی در سراسر جهان و افزایش تمرکز روی بهره وری مزرعه، انتظار می رود تا تکنولوژی های مورد استفاده کشاورزی دقیق به راه حل های محبوب در صنعت کشاورزی در سال های آینده تبدیل شود.

به گزارش ایانا از وب سایت EE Times ، راهکارهای کشاورزی دقیق به افزایش بهره وری مزرعه، تولید با کیفیت بهتر و بهبود عملکرد مزرعه کمک می کند. رشد بازار کشاورزی دقیق به طور عمده توسط افزایش تقاضای جهانی برای مواد غذایی و افزایش نظارت بر سلامت محصول به منظور بالا بردن بازده، هدایت می شود، که در این راه، از نرم افزار نقشه برداری، تکنولوژی نرخ متغیر( VRT ) و دیگر تکنیک های کشاورزی دقیق برای کمک به افزایش باروری، بهره وری، سودآوری و پایداری محصولات کشاورزی استفاده می شود.

همچنین در بازار کشاورزی دقیق ، می توان به برخی از انجمن های بزرگ همچون ) European GNSS Agency (GSA) , جمهوری چک ( International Society for Precision Agriculture (ISPA) (U.S.), (امریکا) Precision AG Institute (U.S.), (امریکا) )SPAA Precision Agriculture , استرالیا ( CropLife (CropLife Media Group) (U.S.), (امریکا) ) Precision Agriculture Association (New Zealand), نیوزیلند) )Agricultural Research Organization (Israel). اسراییل) اشاره کرد.

انتظار می رود بازار جهانی کشاورزی دقیق از 3.69 میلیارد دلار امریکا، در سال 2015 به 7.87 میلیارد دلارامریکا ، تا سال 2022 و نرخ رشد مرکب سالانه 13.47 درصد بین سال های 2016 و 2022 برسد.


همچنین برخی از بازیکنان برجسته در بازار کشاورزی دقیق ،
Deere & Company (U.S.), Trimble, Inc. (U.S.), AGCO Corporation (U.S.), AgJunction, Inc. (U.S.), Raven Industries (U.S.). هستند.

این بازیکنان استراتژی های مختلف را در پیش گرفته اند که می توان به راه اندازی محصولات و تحولات جدید، مشارکت ها، قراردادها، همکاری ها، گسترش حضور جهانی خود در زمینه توسعه و افزایش سهم خود در بازار جهانی کشاورزی دقیق اشاره کرد.

تکنولوژی سیستم راهبری و هدایت ، دارای بزرگترین سهم کل بازار کشاورزی دقیق را در اختیار دارد؛ همچنین انتظار می رود بازار فن آوری نرخ متغیر دارای بالاترین میزان نرخ رشد در سال های آینده باشد.

این در حالی است که فن آوری نرخ متغیر این امکان را می دهد تا نرخ نرم افزار های مربوط به نهاده ها در بخش های مدیریت خاص ، متفاوت باشد . این فن آوری در کاهش استفاده از نهاده ها و در نتیجه کاهش اثرات زیست محیطی، مانند انتشار گازهای گلخانه ای، فرسایش و تخریب خاک و فرسایش ژنتیکی کمک می کند.


انتظار می رود میزان استفاده از تکنولوژی نرخ متغیر(
VRT ) در مقایسه با سایر فن آوری ها بیشتر باشد؛ چرا که این تکنولوژی در زمینه استفاده از مقدار مناسب نهاده ها در محل مناسب مزرعه، کمک می کند به طوری که باعث شده تا میزان نهاده ها به حداقل رسیده و بهره وری زمین و محصول افزایش یابد.

همچنین استفاده از وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین (پهپاد) و یا هواپیماهای بدون سرنشین، در مزارع کشاورزی ، به منظور تصویربرداری بسیار دقیق از مزارع و همراه با پوشش دهی صدها هکتار (جریب) زمین در یک پرواز و صرفه جویی میزان زیادی هزینه ، بیشتر شده است.

پهپادهای کشاورزی با سنسور نسبتا ارزان و پیشرفته و با قابلیت تصویربرداری، می تواند به کشاورزان این امکان را بدهد تا با روش های جدید برای افزایش عملکرد محصول و کاهش آسیب محصول شان اقدام کنند. افزایش پذیرش هواپیماهای بدون سرنشین توسط کشاورزان با توجه به سهولت استفاده و قیمت آن، دلیل اصلی رشد بالای آن است. علاوه بر این، بسیاری از ارائه دهندگان خدمات کشاورزی دقیق در حال ارائه هواپیماهای بدون سرنشین به عنوان بخشی از خدمات خود هستند که در نتیجه باعث رشد بازار کشاورزی دقیق برای هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) می شود.

این در حالی است که بازار برنامه ها در زمینه آب و هوا و پیش بینی آن، در حال حاضر شاهد رشد سریعی است. انواع گوناگونی از دستگاه های مورد استفاده برای این نرم افزار شامل ابزار های دستی، ایستگاه های آب و هوایی مزرعه، و ... وجود دارد. ابزارهای آب و هوایی کمک می کند تا نسبت به تصمیم گیری پیش از شرایط سخت و خطرناک ، اقدام ودر نتیجه به حفظ کسب وکار خانوار های کشاورزان کمک شود.

افزایش تقاضا برای خدمات مربوط به اطلاعات و پیش بینی آب و هوایی دلیل عمده افزایش رشد بخش خدمات برای این گونه نرم افزارها است و این در حالی است که ارائه دهندگان می کوشند تا این گونه خدمات ، اطلاعات آب و هوایی کشاورزان را در مورد وضعیت آب و هوا به روز نگه دارند.

گفتنی است آسیا و اقیانوسیه منطقه ای جذاب برای بازار کشاورزی دقیق به شمار می رود. APAC دارای زمین های کشاورزی گسترده و نرخ رشد بالای جمعیتی که شامل کشورهای مانند چین، ژاپن، هند، استرالیا، کره جنوبی است. بازار کشاورزی دقیق در APAC در مراحل اولیه پذیرش قرار دارد و انتظار می رود با نرخ رشدی دو رقمی بین سال های 2016 و 2022 رو به رو شود و انتظار می رود این منطقه بزرگترین بازار و بالاترین نرخ رشد را در آینده ای نزدیک تجربه کند.

همچنین مدیریت اطلاعات یک چالش عمده برای رشد بازار کشاورزی دقیق به شمار می آید. کشاورزی دقیق دارای میزان بالایی از اطلاعات با اهمیت است. این داده ها در یک قالب مناسب برای تصمیم گیری های مربوط به کشاورزی، مانند نقشه برداری، نرخ متغیر بذر پاشی ، آزمون خاک، نظارت بر عملکرد و تناوب زراعی ، ذخیره و مدیریت می شوند.

داده های جمع آوری شده داده های خام هستند که با پردازش همراه با در نظر گرفتن ارتباط و اولویت شان ، به گونه ای ارایه می شود که می تواند برای تصمیم گیری مورد استفاده قرار گیرند. این در حالی است که چالش عمده کشاورزان مدیریت این داده ها است که نیاز به تخصص و دانش دارد. همچنین میزان نرخ استفاده از کشاورزی دقیق با افزایش و فراهم کردن ابزارهایی برای تسهیل مدیریت داده ها ، می تواند افزایش یابد و در عین حال می توان با ارایه راه حل های دیگر به کشاورزان و تولید کنندگان برای استفاده از شیوه های کارآمد در زمینه فعالیت های روزانه شان کمک کرد.

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید