Iranian Agriculture News Agency

24 هزار تن محصولات کشاورزی از بندر فریدونکنار ترخیص شد/ اجرای 81 مورد قلع و قمع ساخت و سازغیرمجاز در اراضی کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار گفت: سال گذشته81 مورد قلع و قمع ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان به اجرا درآمد.

24 هزار تن محصولات کشاورزی از بندر فریدونکنار ترخیص شد/ اجرای 81 مورد قلع و قمع ساخت و سازغیرمجاز در اراضی کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار گفت: سال گذشته81 مورد قلع و قمع ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان به اجرا درآمد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، محمدرضا ضیایی اظهار کرد: به استناد تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، سال گذشته 81 مورد قلع و قمع ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان فریدونکنار به مرحله اجرا درآمد .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار با اشاره به اینکه 4 مورد حکم قطعی ماده 3 و 10 قانون تغییر کاربری به مرحله اجرا در آمد، ادامه داد: 21 مورد اخطار کتبی برای متخلفین ساخت و ساز غیرمجاز صادر شد .

این مسئول با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون بیش از 49 هکتار از اراضی بلاکشت در این شهرستان شناسایی شد، گفت: در این مدت 4 هکتار از اراضی بلاکشت، احیا و به چرخه تولید بازگشت .

وی از تمامی مالکین زمین‌های کشاورزی خواست قبل از هرگونه اقدام برای تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و باغی خود برای اخذ مشاوره و مجوز‌های قانونی لازم به این مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌های مربوطه مراجعه کنند .

ضیایی با اشاره به اینکه سال گذشته برای 25 نفر از متقاضیان شهرستان فریدونکنار مجوز مشاغل خانگی صادر شد، گفت: 31 نفر از بهره‌برداران بخش کشاورزی این شهرستان از 30 میلیارد ریال تسهیلات رونق اقتصادی بهره‌مند شدند .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار بیان کرد: 44 نفر از متقاضیان دریافت تسهیلات که از طریق سایت بهین‌یاب ثبت‌نام کردند، مبلغ 98 هزار و 420 میلیون ریال در کارگروه استان مورد تصویب قرار گرفت که از این تعداد به 31 نفر مبلغ 30 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد و مابقی در حال انجام مراحل اداری و بانکی است .

وی با اشاره به اهمیت قرنطینه گیاهی به عنوان سدی در برابر ورود عوامل خسارت‌زای گیاهی از مناطق آلوده یا خارج از کشور، اظهار کرد: محور توسعه اقتصادی، توسعه کشاورزی است و توسعه کشاورزی جز با بهره‌گیری از روش‌های علمی امکان‌پذیر نیست .

ضیایی افزود: بهداشت گیاهان و فرآورده‌های کشاورزی یکی از اساسی‌ترین برنامه هـایی اسـت کـه مـی‌تواند برای اقتصادی‌کردن و حفظ منابع تولید به کار رفته و نقش سازنده‌ای را برعهده داشته باشد .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار با اشاره به اینکه 24 هزار و 780 تن انواع محصولات کشاورزی در سال 95 با صدور مجوزهای قرنطینه‌ای از بندر فریدونکنار ترخیص شد، گفت: این محصولات شامل 24 هزار تن محصول کشاورزی و بیش از 10 هزار مترمکعب تخته نراد بود که پس از بازدید و بررسی اسناد و مدارک و انجام تست‌های آزمایشگاهی از این بندر ترخیص شد .

ضیایی با بیان اینکه بندر فریدونکنار دارای ۴۵ هکتار محوطه بندری، ۳ پست اسکله به طول ۳۸۰ متر و تجهیزات بندری است، بیان کرد: حوضچه این بندر با آبخور 5.5 تا ۶ متر قابلیت پهلو‌دهی شناور‌های تا ۷ هزار تن ظرفیت را داراست .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید