Iranian Agriculture News Agency

برگزاری بازارهای تک محصولی برای محصولات کشاورزی درسال جدید / برتری استان تهران در تولید 11 محصول

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به عرضه برخی محصولات کشاورزی دربورس کالا برای کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از حضور دلالان و واسطه ها اظهار داشت: با توافق های انجام شده با سازمان میادین شهرداری، بازارچه هایی تک محصولی برای برخی تولیدات کشاورزی از جمله قارچ و محصولات شیلاتی و... برای عرضه مستقیم و حذف واسطه ها در سال جدید برگزار می شود.

برگزاری بازارهای تک محصولی برای محصولات کشاورزی درسال جدید / برتری استان تهران در تولید 11 محصول

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به عرضه برخی محصولات کشاورزی دربورس کالا برای کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از حضور دلالان و واسطه ها اظهار داشت: با توافق های انجام شده با سازمان میادین شهرداری، بازارچه هایی تک محصولی برای برخی تولیدات کشاورزی از جمله قارچ و محصولات شیلاتی و... برای عرضه مستقیم و حذف واسطه ها در سال جدید برگزار می شود .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، علی اشرف منصوری با اشاره به نقش پراهمیت کشاورزی به عنوان یکی از اصلی ترین مسیرهای اقتصاد مقاومتی در کشور اظهار داشت: استان تهران توانسته با اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی میزان تولیدات استان تهران درسال 95 به 7/5 ملیون تن افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: استان تهران علی رغم محدودیت منابع آبی و عرصه کم از تولیدات بیشتری درمقایسه با سایر استان ها برخوردار است و 5 درصد تولید محصولات کشاورزی کل کشور در استان تهران تولید می شود .

منصوری درخصوص جایگاه کشاورزی استان تهران در بین سایر استان های کشور گفت: استان تهران درتولید 11محصول کشاورزی رتبه اول تا سوم کشور را دارد؛ در تولید تخم مرغ، محصولات سبزی و صیفی گلخانه ای، قارچ، گیلاس و گل شاخه بریده مقام نخست کشور، درتولید شیرخام و ماهیان زینتی رتبه دوم درکشور و در تولید جوجه یک روزه، سیب درختی و تولید محصولات علوفه ای به خصوص ذرت علوفه ای مقام سوم کشوری را داراست .

وی با بیان اینکه استان تهران یکی از قطب های اقتصادی صادراتی کشور نیز به شمار می رود، افزود: استان تهران به عنوان بارانداز محصولات کشاورزی کشور مطرح است و باتوجه به اینکه تولیدات استان بیشتر جنبه صنعتی استان دارد ، از قابلیت صادرات بیشتری نیز دارد .

رییس سازمان جهادکشاورزی استان تهران تصریح کرد: تراز تجاری بخش کشاورزی از 1/8- میلیارد ریال با رشد 7/4 میلیارد ریالی به 4/3 - میلیارد ریالی رسیده وبه این ترتیب بخش کشاورزی با بهبود تراز تجاری نسبت به سایر بخش ها از جمله صنعت پیشروتر است .

وی درمورد موضوع اقتصاد مقاومتی نیز گفت: اولین حوزه ای که بعد از ابلاغ برنامه های اقتصاد مقاومتی و تشکیل ستاد استان، برنامه هایش تصویب شد کشاورزی استان تهران بود .

منصوری افزود: 11 محور برای اجرای این برنامه در بخش کشاورزی به تصویب رسید و بلافاصله مورد اجرا قرار گرفت وبه صورت روزانه و هفتگی میزان پیشرفت وتحقق اهداف کنترل و رصد شد .

وی درمورد دستاوردهای اجرای این برنامه عنوان کرد: جهاد کشاورزی استان تهران با رصدفعالیت روزانه در کنار الطاف الهی، تلاش همکاران وهمراهی کشاورزان به 5 رتبه برتر کشاورزی در کشور دست یافت .

منصوری تصریح کرد: استان تهران در اجرای سامانه های نوین آبیاری با ده هزار و صد هکتار سطح اجرا، توسعه کشت در فضای کنترل شده و گلخانه ها با 205 هکتار گلخانه جدید، جذب منابع بنگاههای کوچک ومتوسط وصندوق توسعه ملی و مکانیزاسیون اول کشوری به شمار می رود .

وی به برنامه تولید نهال اشاره کرد و گفت: علی رغم ابلاغ برنامه تولید 200هزار اصله نهال درسال 95، استان تهران با تولید یک میلیون و 200 هزار اصله نهال مثمر انواع درختان هسته دار و دانه دار موفق به رشد 600 درصدی نسبت به برنامه پیش بینی شده خود شد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران 17 درصد اشتغال استان را دربخش کشاورزی دانست و افزود: استان تهران 55 هزار بهره بردار اصلی دارد و درکل 500 هزار نفر دربخش های مختلف کشاورزی ازجمله باغبانی، زراعت ، صنایع تبدیلی و... دراستان مشغول فعالیت هستند .

وی عملکرد سازمان در تنظیم بازار شب عید95 و نوروز 96 را موفق ارزیابی کرد و ادامه داد: با شروع زودهنگام این طرح از هفتم اسفندماه سال گذشته تا به حال ده هزار و200 تن میوه در تهران عرضه شد؛همچنین در جهت سهولت دسترسی مردم و کنترل بازار مراکز عرضه از40 نقطه درسال های قبل به 430 مرکز در سال 95 افزایش یافت.میزان عرضه وتوزیع پرتقال در سال جاری سه برابر سال های قبل بوده است .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید