Iranian Agriculture News Agency

با حضور بهره‌برداران، کشاورزان و کارشناسان در اصفهان برگزار شد:

دوره ترویجی درجه‌بندی، بسته‌‌بندی و بازاررسانی سیب‌زمینی

در این دوره آموزشی فواید و اثرات درجه بندی و تفکیک محصول سیب زمینی، روش های مکانیکی درجه بندی و تفکیک سیب زمینی با استفاده از سورترهای موجود در کشور، سطح زیر کشت و تولید، درصد مصارف سیب زمینی در بخش های مختلف استان اصفهان و روش های نگهداری و انبارداری این محصول برای حاضران تشریح شد.

دوره ترویجی درجه‌بندی، بسته‌‌بندی و بازاررسانی سیب‌زمینی

دوره ترویجی درجه‌ بندی، بسته‌ بندی و بازاررسانی سیب زمینی با حضور محققان بخش تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان، در محل مدیریت کشاورزی شهرستان‌ های فریدون ‌شهر و چادگان برگزار شد.

به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی، در این دوره، راه‌ کارهای کاهش ضایعات محصول و روش‌ های مکانیکی درجه‌ بندی، بسته‌ بندی و انبارداری سیب زمینی برای بهره برداران، کشاورزان و کارشناسان مرتبط، معرفی و تشریح شد.

براساس این گزارش، محسن حیدری سلطان آبادی مدرس این دوره آموزشی به بیان فواید و اثرات درجه بندی و تفکیک محصول سیب زمینی پرداخت و در ادامه روش های مکانیکی درجه بندی و تفکیک سیب زمینی با استفاده از سورترهای موجود در کشور را شرح داد.

همچنین در این دوره آموزشی ملک آماری از سطح زیر کشت و تولید، درصد مصارف سیب زمینی در بخش های مختلف استان اصفهان و روش های نگهداری و انبارداری این محصول را برای حاضران تشریح کرد.

در جمع بندی این دوره، مواردی مانند نوسان شدید قیمت سیب زمینی در پایان فصل، امکانات مالی ضعیف کشاورزان در تهیه بذر استاندارد و مناسب، نبود انبارها و سردخانه‌ های صنعتی و مدرن و آشنایی کمتر کشاورزان با تکنولوژی های جدید انبارداری و درجه بندی محصول سیب زمینی، به عنوان عمده ترین مشکلات کشاورزان در حوزه تولید سیب زمینی مطرح شد.

گفتنی است دوره ترویجی درجه‌ بندی، بسته‌ بندی و بازاررسانی سیب زمینی در تاریخ پانزدهم و شانزدهم فروردین سال جاری برگزار شد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید