Iranian Agriculture News Agency

مبادله تفاهم نامه همکاری شرکت مدیریت منابع آب ایران و وزارت محیط زیست کره جنوبی

رودخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد احیا و پساب گیلان تصفیه می‌شود

تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت KEITI کره جنوبی، شرکت مدیریت منابع آب ایران و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ارتباط با انجام مطالعات طرح جامع احیای رودخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد و تصفیه پساب گیلان روز یکشنبه امضا شد.

رودخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد احیا و پساب گیلان تصفیه می‌شود

تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت KEITI کره جنوبی، شرکت مدیریت منابع آب ایران و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ارتباط با انجام مطالعات طرح جامع احیای رودخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد و تصفیه پساب گیلان روز یکشنبه امضا شد .

به‌گزارش ایانا از پاون، در این جلسه ‌تقی عبادی مدیرکل دفتر استانداردها و طرح‌های آب و آبفای وزارت نیرو، جهانگیر حبیبی معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران،‌ داوودی مهر از شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد و علی‌پور از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و شماری از کارشناسان مرتبط از ایران و "لی" از مدیران وزارت محیط زیست کره جنوبی،‌ شماری از مدیران و کارشناسان سازمان تکنولوژی و صنعت محیط زیست،‌ سفارت کره،‌ شرکت تکنولوژیِ کره، شرکت وری و شرکت دیلیم حضور داشتند .

در ابتدای نشست عبادی، مدیرکل دفتر استانداردها و طرح‌های آب و آبفای وزارت نیرو گفت: در سال گذشته ما با وزارتخانه‌های مختلفی از کره جنوبی در ارتباط بودیم ودر حال حاضر تمایل به همکاری در زمینه محیط زیست با کره جنوبی وجود دارد .

وی افزود در سال گذشته بیش از پنج جلسه در سطوح مختلف با وزارت محیط زیست کره و شرکت‌های زیرمجموعه آن داشتیم .

در ادامه، لی به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین ایران و کره در زمینه محیط زیست اشاره کرد و گفت: در چند سال اخیر دولت کره در زمینه تصفیه فاضلاب و کیفیت آب سیاست‌های جدیدی را دنبال می‌کند و آمادگی همکاری بیشتر با ایران در زمینه رفع مشکل آب و فاضلاب را دارد .

حبیبی، معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران، به آمادگی ایران برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های فنی و تخصصی کره در بحث رودخانه‌ها اشاره کرد و گفت: در این راستا استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان پایلوت انتخاب شده است. از آنجا که کره جنوبی در زمینه ساماندهی رودخانه‌ها تجارب خوبی دارد، ایران علاقه دارد از دانش ارزنده این کشور و مدل‌های جدید ساماندهی رودخانه‌ها استفاده کند .

در پایان طرفین تفاهم‌نامه همکاری در زمینه طرح جامع احیای رودخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد و تصفیه پساب گیلان را امضا کردند .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید