Iranian Agriculture News Agency

برگزاری کارگاه بین المللی مهندسی ژنتیک و ویرایش ژنومی گیاهی در پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی

طی سه روز برگزاری کارگاه روش های مهندسی ژنتیک جو، انتقال ژن به جنین نارس جو با استفاده از تفنگ ژنی، غیرفعال کردن ژن دلخواه با روش های ویرایش ژنومی و آنالیز های عملکردی با میکروسکوپ فلوئورسنت در دو بخش نظری و عملی آموزش داده می شود.

برگزاری کارگاه بین المللی مهندسی ژنتیک و ویرایش ژنومی گیاهی در پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی

کارگاه تئوری و عملی مهندسی ژنتیک و ویرایش گیاهی ژنوم به همت پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی و با همکاری مؤسسه تحقیقات ژنتیک گیاهی و گیاهان زراعی لایبنیتز آلمان از نوزدهم فروردین ماه به مدت سه روز در محل پژوهشکده در حال برگزاری است .

به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع رسانی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی، طی سه روز برگزاری کارگاه روش های مهندسی ژنتیک جو، انتقال ژن به جنین نارس جو با استفاده از تفنگ ژنی، غیرفعال کردن ژن دلخواه با روش های ویرایش ژنومی و آنالیز های عملکردی با میکروسکوپ فلوئورسنت در دو بخش نظری و عملی آموزش داده می شود .

مدرس این دوره که با استقبال اعضای هیات علمی، محققان و دانشجویان مراکز تحقیقاتی رو به رو شده است، گوتز هنزل، استاد و رئیس آزمایشگاه گروه بیولوژی گیاهی مؤسسه تحقیقات ژنتیک گیاهی و گیاهان زراعی لایبنیز (IPK ) است .

وی دکترای خود را در سال 1999 در رشته بیولوژی در دانشگاه Braunschweig به پایان برده است. عمده فعالیت های هنزل در کشت بافت و مهندسی ژنتیک جو، گندم و توتون و تولید غلات و توتون دابلد هاپلوئید است.

وی در پروژه های تحقیقاتی خود برای مهندسی ژنتیک گیاهان مختلف از روش های TALEN و CRISPR استفاده می کند.

استاد و رئیس آزمایشگاه گروه بیولوژی گیاهی مؤسسه تحقیقات ژنتیک گیاهی و گیاهان زراعی لایبنیز (IPK ) همچنین در زمینه کشاورزی مولکولی به منظور تولید واکسن های نوترکیب و آنتی بادی ها در دانه جو، سیستم های بیانی مختص آندوسپرم، مطالعات توزیع و جذب آهن در گندم تراریخته و همچنین اثر متقابل گیاهان با عوامل بیماریزای قارچی و ویروسی نیز فعالیت دارد .

این دانشمند برجسته آلمانی ضمن عضویت در انجمن ها و مجامع علمی بین المللی به عنوان داور با بسیاری از مجلات معتبر بین المللی مانند Biotechnology Journal ، BMC Plant Biology ، Molecular Biology Reports ، Molecular Breeding ، Molecular Plant Pathology ، The Plant Journal ، Transgenic Research و ... نیز همکاری دارد.

وی همچنین دارای تالیفات متعددی در ژرنال های معتبر بین المللی مانند Cell و Plant Cell است.

گفتنی است کارگاه بین المللی مهندسی ژنتیک و ویرایش ژنومی گیاهی در پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی از نوزدهم فروردین ماه سال جاری آغاز شده و تا پایان امروز ادامه دارد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید