Iranian Agriculture News Agency

تولید بیش از 100 میلیارد بطری غیرقابل بازیافت توسط کوکاکولا در هر سال

بنا به گفته گروه صلح سبز جهانی، شرکت کوکاکولا با تولید بیش از 100 میلیارد بطری پلاستیکی تجزیه نشده، به محیط زیست آسیب می‌رساند.

تولید بیش از 100 میلیارد بطری غیرقابل بازیافت توسط کوکاکولا در هر سال

بنا به گفته گروه صلح سبز جهانی، شرکت کوکاکولا با تولید بیش از 100 میلیارد بطری پلاستیکی تجزیه نشده، به محیط زیست آسیب می‌رساند.

به گزارش ایانا از ایندیپندنت، صلح سبز براساس آمار و ارقام فروش سالانه کوکاکولا از خطوط تولید جهانی این شرکت، توانست آمار تعداد بطری‌های تولیدی این شرکت را از سال 2012 به‌دست آورد. با استفاده از این روش، صلح سبز به این نتیجه رسید که کوکاکولا هر ساله بین 108 تا 128 میلیارد بطری پلاستیکی فروش دارد.

براساس این تحقیق، بزرگترین شرکت نوشابه جهان در حال حاضر نقریبا از 60 درصد بطری‌های پلاستیکی شرکت‌های بسته‌بندی جهان استفاده می‌کند. تعداد بطری‌های استفاده شده در این شرکت بین سال 2008 تا 2015 از رشد 12 درصدی برخودار بوده است.

کوکاکولا در سال 2013 هدف خود را افزایش نرخ بازیابی و بازیافت بطری‌های پلاستیکی تا سقف 75 درصد، در کشورهای توسعه یافته و تا سال 2020 تعیین کرده بود. اگرچه، تجزیه و تحلیل صلح سبز از اطلاعات در دسترس کوکاکولا نشان می‌دهد که بین سال‌های 2013 تا 2015، روند این نرخ رو به کاهش است.

مسئول صلح سبز بریتانیا در این باره گفت : ما محاسبه کردیم، این شرکت سالانه بیش از 100 میلیارد بطری پلاستیکی - تقریبا 3400 بطری در هر ثانیه - تولید می‌کند و این درحالی است که مسئولیتی نیز در برابر بحران آلودگی محیط زیست نمی‌پذیرد.

به گفته مسئول صلح سبز بریتانیا، نرخ رشد و تولید بطری‌های یکبار مصرف شرکت کوکاکولا نفس‌گیر است. این حجم بالای بطری تولیدی در همه جهان بازیافت نشده و در زباله‌ها دفن می‌شود. این درحالی است که اقیانوس‌ها دیگر توان پذیرفتن حجم بالای زباله‌های پلاستیکی را ندارند.

سخنگوی این شرکت در این‌باره می‌گوید: در سطح جهانی ما سعی می‌کنیم تا استفاده از مواد پلاستیکی بازیافت شده را در کشورهایی که امکان دارد، افزایش دهیم. شرکت ما به‌طور جدی در حال تلاش برای بهبود نرخ بازیافت بطری‌های مصرفی خود است.

با این حال وضعیت عدم بازیافت بطری‌های کوکاکولا در کشورهای توسعه نیافته و همچنین کاهش نرخ بازیافت این بطری‌ها در کشورهای توسعه یافته نشان می‌دهد که بطری‌های کوکاکولا نقش مهمی در افزایش پلاستیک‌ها در زباله‌های جهان دارند./


ترجمه: شهره صدری‌خانلو

L-960121-04

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید