Iranian Agriculture News Agency

مدیر اجرایی سندیکای کارخانه‌های چای شمال کشور در گفت‌وگو با ایانا:

سهم کارخانه‌های چای در پرداخت بهای برگ سبز این محصول به 40 درصد افزایش یافت/ رشد 13 درصدی هزینه ریالی خرید برگ سبز چای برای کارخانه‌ها

با افزایش 7 درصدی نرخ خرید تضمینی چای از کشاورزان، سهم کارخانه‌های چای در پرداخت بهای برگ سبز این محصول به 40 درصد افزایش یافت.

سهم کارخانه‌های چای در پرداخت بهای برگ سبز این محصول به 40 درصد افزایش یافت/ رشد 13 درصدی هزینه ریالی خرید برگ سبز چای برای کارخانه‌ها

با اعلام افزایش هفت درصدی نرخ خرید تضمینی چای از کشاورزان، سهم کارخانه‌های چای در پرداخت بهای برگ سبز این محصول به 40 درصد افزایش یافت.

مدیر اجرایی سندیکای کارخانه‌های چای شمال کشور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: این سهم در سال گذشته (95) 38 درصد بود و امسال با دو درصد افزایش 40 درصد اعلام شده است.

صادق حسنی با ادعای اینکه این افزایش سهم در ظاهر دو درصد رشد داشته است، توضیح داد: با توجه به پیش‌بینی نرخ فروش چای درجه یک و دو این افزایش بیش از 12 تا 13 درصد است و کارخانه‌های چای را در پرداخت سهم خود به چایکاران با مشکل روبه‌رو می‌کند.

وی در ادامه توضیح خود، افزود: در سال 95 ارزش ریالی سهم کارخانه‌های چای از خرید هر کیلوگرم برگ سبز درجه یک این محصول دوهزار و 452.5 ریال و قیمت تمام‌شده آن 9 هزار و 320 ریال بود، اما امسال با افزایش دو درصدی، سهم کارخانه‌ها از این سهم برای هر کیلوگرم چای درجه یک به دوهزار و 624.2 ریال و قیمت تمام‌شده 10 هزار و 497 ریال شده است.

مدیر اجرایی سندیکای کارخانه‌های چای شمال کشور تأکید کرد: با این حساب مابه‌التفاوت ارزش ریالی سهم کارخانه‌های چای در خرید برگ سبز این محصول در سال جاری نسبت به سال گذشته یک‌هزار و 377 ریال می‌شود که افزایش 12.84 درصدی را برای کارخانه‌ها به همراه دارد.

به گفته حسنی، در سال جاری افزایش دستمزدها بر افزایش هزینه‌های کارخانه‌های چای اضافه شده است، ضمن اینکه این کارخانه‌ها با رسوب چای از سال گذشته و رکود در بازار داخلی و صادراتی نیز روبه‌رو هستند.

وی معتقد است: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌ها و هزینه کارگری مناسب‌ترین قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای از کشاورزان باید حداقل تا 10 درصدی افزایش می‌یافت تا حاشیه امنی برای سود آنها ایجاد شود./

G-960121-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید