Iranian Agriculture News Agency

رییس جمهوری در مراسم افتتاح 43 طرح و پروژه در مازندران اعلام کرد:

درآمد خوب ساکنان روستاهای شمال و جنوب از ارائه اتاق‌ها و غذاهای محلی به میهمانان نوروزی/ مشارکت 3 وزارتخانه برای تجهیز اراضی و فناوری‌های مدرن/ توسعه بنادر، زمینه ساز افزایش صادرات انواع محصولات کشاورزی مازندران

رییس جمهوری با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم در عرصه اقتصادی و ایجاد نشاط در میان مردم، اظهار داشت: رفع دغدغه‌ها برای سرمایه‌گذاری و آینده‌نگری بسیار مهم است. کاری که دولت تدبیر و امید انجام داد در یک جمله خلاصه می‌شود و اینکه امید مردم به آینده کشور و نظام در جهت مادی و معنوی افزایش پیدا کرده است و آینده را روشن‌تر می‌بینند.

درآمد خوب ساکنان روستاهای شمال و جنوب از ارائه اتاق‌ها و غذاهای محلی به میهمانان نوروزی/ مشارکت 3 وزارتخانه برای تجهیز اراضی و فناوری‌های مدرن/ توسعه بنادر، زمینه ساز افزایش صادرات انواع محصولات کشاورزی مازندران


رییس جمهوری با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم در عرصه اقتصادی و ایجاد نشاط در میان مردم، اظهار داشت: رفع دغدغه ها برای سرمایه‌گذاری و آینده‌نگری بسیار مهم است. کاری که دولت تدبیر و امید انجام داد در یک جمله خلاصه می‌شود و اینکه امید مردم به آینده کشور و نظام در جهت مادی و معنوی افزایش پیدا کرده است و آینده را روشن‌تر می‌بینند.

به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حسن روحانی امروز سه شنبه در مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 43 طرح و پروژه در استان مازندران، گفت: امید ما از دیروز بیشتر است و دولت نیز به دنبال همین امر بود. برخی می‌گویند چرا در ماه‌های پایان دولت تدبیر و امید افتتاح طرح ها و پروژه‌ها زیاد است، اما همه ما باید از این امر خوشحال باشیم و باید در نظر داشت، افتتاح پروژه‌ها و طرح‌ها مختص به زمان کنونی نبوده و در دهه فجر و هفته دولت، چندین افتتاح و بهره‌برداری داشتیم.

امیرالمؤمنین هیچ گاه به ابن ملجم لجوج و منافق، با وجود شناخت کامل تعرض نکرد

رییس‌ جمهوری در ابتدا با اشاره به صبر و تحمل حضرت علی(ع) و اخلاق خوش ایشان با مردم، گفت: امیرالمؤمنین(ع) با اتصال به آسمان و حتی هوش بالای خود می‌دانست که ابن ملجم مرادی کیست؟ اما با این حال بیشتر از دیگران به وی لطف می‌کرد.
روحانی ادامه داد: تا متوجه می‌شویم، فردی رقیب ماست رفتار ما به گونه‌ای دیگر می‌شود، اما باید در نظر داشته باشیم که امیرالمؤمنین، هیچگاه به ابن ملجم لجوج و منافق، با وجود شناخت کاملی که از وی داشت، حتی در آخرین لحظات عمر پربرکت خود تعرضی نکرد.
روحانی تصریح کرد: یکدیگر را دوست داشته باشیم، چرا که برادریم و از یک مملکت هستیم و باید به دنبال آبادانی ایران و تلاش برای تولید و اشتغال باشیم.
رییس‌ جمهوری با بیان اینکه بسیار خوشحال‌کننده است جوانان ایرانی دارای شغل و با شجاعت و عزت نفس، مشغول بکار باشند، اظهار کرد: همه ما در یک کشتی بوده و زیر یک سقف هستیم و باید از خوشحالی و از کار مردم لذت ببریم.

تخصیص اعتبار لازم و مناسب دولت یازدهم به کشاورزان آسیب‌دیده شمالی از سرمازدگی محصولات
رییس‌ جمهوری با اشاره به تخصیص اعتبار لازم و مناسب دولت یازدهم به کشاورزان آسیب‌دیده شمالی از سرمازدگی محصولات، اظهار کرد: پس از گزارش استاندار مازندران، این امری خوشحال‌کننده است و مردم ایران باید شاداب به جمهوری اسلامی ایران، مذهب شیعه، شمال سرسبز، خلیج فارس که نعمت الهی هستند، افتخار کنند.
روحانی در ابتدای این مراسم نیز هنگام افتتاح طرح های مرتبط با توسعه بنادر ، به بهره‌برداری از فاز دو بندر امیرآباد اشاره کرد و گفت: افتتاح این طرح می‌تواند تحول خوبی در حرکت اقتصادی کشور ایجاد کند.
رییس‌ جمهوری در فرمان بهره‌برداری از طرح‌های مختلف بندر امیرآباد که توسط وزارت راه و شهرسازی انجام شده است، گفت: رشد 53 درصدی مسافرت‌های دریایی، نشان‌ دهنده رشد و توسعه کشور در این بخش است.
روحانی افزود: زمانی که واردات داریم و صادرات نداریم، به معنای آن است که کامیون‌ها باید، خالی به بنادر رفته و آنجا بارگیری نمایند، اما زمانی که صادرات توسعه پیدا کند، این اتفاق نخواهد افتاد. توسعه همزمان صادرات و واردات نشان می‌دهد که بخش‌های حرکت اقتصادی و تولیدی به یکدیگر پیوند خورده اند.
رییس‌ جمهوری با بیان اینکه دریای خزر از لحاظ اقتصادی، گردشگری، انرژی و روابط سیاسی ما با کشورهای منطقه بسیار حائز اهمیت است، به افتتاح اسکله در منطقه آزاد بندر انزلی و بهره‌برداری از طرح توسعه بندر امیرآباد اشاره کرد و گفت: همه این ها بدان معنا است که توسعه بنادر ما در شمال و جنوب برای تقویت روابط تجاری اهمیت دارد.
روحانی توسعه شبکه ریلی و ترانزیت کالا از طریق کشورمان را موجب ایجاد تحول بزرگ در اقتصاد و توسعه روابط با کشورهای همسایه دانست و گفت: در یکسال گذشته روابط اقتصادی ایران و روسیه، بیش از 70 درصد افزایش یافته و در عین حال با دیگر کشورها نیز در زمینه صادرات و واردات، روابط خوبی داشته‌ایم.
رییس‌ جمهوری با بیان اینکه ایران با کشورهای حوزه اوراسیا در حال ایجاد منطقه آزاد تجاری است، که می‌تواند تحول بزرگی در منطقه بوجود آورد، خاطر نشان کرد: قراردادهای ما با کشورهای اوراسیا در آینده‌ای نزدیک به ثمر خواهد نشست و صادرات کالا از ایران به این کشورها، آغاز خواهد شد.
روحانی تأکید کرد: تمامی بخش‌های تولیدی و اقتصادی باید در سال اشتغال و تولید به میدان آمده و فعال باشند.

بهره‌برداری از طرح‌های جهاد کشاورزی در مازندران نشان وجود ظرفیت بسیار مناسب در استان

رییس‌ جمهوری در بخش دیگری از این مراسم و در فرمان افتتاح پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی در استان مازندران از تلاش‌های کارآفرینان این استان تقدیر کرد و افزود: اگر سه وزارتخانه نیرو، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت برای تجهیز اراضی و فناوری‌های مدرن دست به دست هم بدهند، هدف دستیابی به تولید و اشتغال به خوبی حاصل خواهد شد.
روحانی بهره‌برداری از طرح‌های وزارت جهاد کشاورزی در استان مازندران را نشان از وجود ظرفیت بسیار مناسب در این استان دانست و گفت: مردم مازندران علاقمند به کار و کوشش هستند و باید به آنان کمک کنیم.
رییس‌ جمهوری استفاده چندباره از اراضی در طول سال را بسیار مهم برشمرد و گفت: در برخی از کشورهای جنوب شرق آسیا، از بعضی از اراضی در طول یک سال، 8 بار استفاده می‌شود و ما باید تلاش کنیم تا بتوانیم امکان استفاده چند باره را از اراضی خود در کشور، ایجاد کنیم.

ایجاد بنادر و توسعه آنها تسهیل‌کننده صادرات انواع محصولات کشاورزی
روحانی با تأکید بر اینکه باید خود را برای یک تحول بزرگ در کشور آماده کنیم، گفت: امروز زمینه برای صادرات انواع محصولات کشاورزی، فراهم است و ایجاد بنادر و توسعه آنها نیز تسهیل‌کننده آن خواهد بود، البته باید همپای آن در زمینه سازماندهی هم تلاش کنیم.

روحانی تأکید کرد: امروز مسأله تقویت ارتباطات با زندگی، شغل، فناوری، علم و رابطه با جهان در ارتباط است و دیگر تنها یک موضوع تشریفاتی و لوکس نیست، بلکه به عنوان یک ضرورت مطرح است.
رییس‌ جمهوری با اشاره به اقدامات دولت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: در طول سال‌های گذشته، تلاش‌های زیادی از سوی دولت صورت گرفته تا ثابت کنیم، مسأله تقویت ارتباطات مجازی و شبکه‌های اجتماعی که برخی تصور می‌کردند باید هر وقت دلشان خواست این شبکه‌ها را ببندند، یک ضرورت است و میلیون‌ها جوان و افراد تحصیلکرده، کشور نیاز به آن دارند.
روحانی تأکید کرد: باید همانطور که مقام معظم رهبری بر امر اشتغال و تولید در سال جاری تأکید کرده‌اند، کار مضاعف انجام دهیم و به آنچه که هدف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برسیم.
رییس‌ جمهوری ادامه داد: مسأله اشتغال و کارآفرینی برای همه روستائیان و کل کشور حائز اهمیت است.

درآمد نسبتاً خوب ساکنان روستاها از ارائه اتاق ها و غذاهای محلی به میهمانان نوروزی

روحانی با اشاره به تحولاتی که در استان مازندران در ارتباط با گردشگری، سکونت گردشگران در خانه‌های روستایی و بوم‌گردی انجام شده است، اظهار کرد: این تحول خوبی در روستاهای ایران است و باعث تحول صنعت گردشگری شده است. در جنوب کشور نیز گزارشات فراوانی به دست من رسیده که ساکنان روستاها، اتاق‌های خود را در اختیار میهمانان نوروزی قرار داده و غذاهای محلی تهیه می‌کردند و درآمد نسبتاً خوبی نیز از این طریق برای روستائیان فراهم شده است.
رییس‌ جمهوری تصریح کرد: باید برای هر روستا، مزیت‌هایی در نظر بگیریم و طرح مورد نظر وزارت کار و تأمین اجتماعی مبنی بر اینکه برای هر روستا یک محصول اصلی که دارای مزیت است، تعریف شود، باعث تحرک در زندگی و اشتغال مردم خواهد شد.
روحانی با تأکید بر اینکه بخش خصوصی در صنعت گردشگری فعال شده و حرکت‌های خوبی در این زمینه انجام شده است، اظهار کرد: با ساخت هتل‌ها، زیربنای گردشگری کامل می‌شود و تجهیز ناوگان هوایی، ریلی، بنادر و دیگر زیرساخت‌ها، به این صنعت کمک می‌کند.
رییس‌ جمهوری تصریح کرد: گردشگری یکی از راه‌های سریع اشتغال‌زایی است و با توجه به جاذبه‌های فراوان مذهبی و گردشگری ایران، می‌توان توریست‌های فراوانی را جذب کشور کرد.
روحانی با اشاره به حساسیت‌های برخی در کشور، برای برنامه 100 روزه اول دولت یازدهم و همچنین اقدامات مهم این دولت در همین زمینه، افزود: در همان صد روزه اول دولت با آقای آخوندی و رییس سابق بنیاد مستضعفان جلسات متعددی در باره جاده شمال برگزار شد و یکی از دستگاه‌های امنیتی در این زمینه مسایلی داشت. اما متأسفانه برای اتمام این پروژه، زمان طولانی سپری شد و در طول 17 سال گذشته تنها 30 درصد تحرک داشت.
رییس‌ جمهوری ادامه داد: امیدواریم پروژه تهران - گچسر از جاده شمال در دولت یازدهم، انجام شود چرا که جاده شمال، ملی بوده و برای همه مردم ایران حائز اهمیت است.
روحانی تأکید کرد: سه طرح جاده فیروزکوه، هراز و شمال، مهم‌ترین کار دولت یازدهم برای مردم ایران است و امیدواریم قدم به قدم جلو برویم.
رییس‌ جمهوری تأکید کرد: خوشحالیم که پروژه‌های دولت تدبیر و امید به اندازه‌ای زیاد است که برای افتتاح آن ها، فرصت لازم فراهم نمی‌شود./
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید