Iranian Agriculture News Agency

ابتکار:احیای تالاب میانکاله5ساله اجرایی می‌شود



رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، شبه جزیره مبانکاله را از جمله زیست گاههای مهم دانست که باید برای نجات آن از خشکسالی تلاش شود.

به گزارش مهر، معصومه ابتکار بعدازظهر سه شنبه در حاشیه اجرای طرح احیای تالاب میانکاله با بیان اینکه احیای تالاب میانکاله بهشهر در دستور کار قرار گرفت اظهار داشت: تالاب میانکاله یکی از ذخیرگاه زیست کره جهانی در ایران است که در سال های گذشته به دلیل خشکسالی و کاهش آبگیری به سمت خشکی می رفت که با برنامه زیست محیطی دولت یازدهم تلاش شد تا احیای آن مورد توجه قرار گرفته و در یک برنامه پنج ساله اجرایی شود.

ابتکار ادامه داد: طرح احیای تالاب بین المللی میانکاله در یک برنامه پنج ساله تا سال ۱۴۰۰ انجام و تلاش شده تا این تالاب را از خشکی نجات داده شود.

احیای تالاب میانکاله با ۶۸هزار هکتار وسعت در شرق مازندران بعنوان یکی از زیستگاههای مهم کشور، در دولت تدبیر و امید با محوریت سازمان محیط زیست با اعتبار ۳۳۰میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفته است.

شبه جزیره ای میانکاله به دلیل وجود تنوع زیستی بالا یکی از کانون های زیستگاهی با دارا بودن بیش از ۳۲۰ گونه پرندگان مهاجر و بومی و ۱۸۰ گونه گیاهی است که سالانه حدود یک میلیون از پرندگان زمستان گذران استان مازندران، در این منطقه زمستان گذرانی دارند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید