Iranian Agriculture News Agency

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی:

میزان تولیدات کشاورزی و بهره‌وری آب با انتقال محصولات آب‌بر به گلخانه‌ها افزایش می‌یابد

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت :با انتقال محصولات آب بر به محیط های کنترل شده همچون گلخانه ها با کمترین میزان مصرف آب می توان حتی به بهره وری 20 برابری همراه با کیفیت بالاتر مصول دست یافت.

میزان تولیدات کشاورزی و بهره‌وری آب با انتقال محصولات آب‌بر به گلخانه‌ها افزایش می‌یابد

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با انتقال محصولات آب بر به محیط های کنترل شده همچون گلخانه ها با کم ترین میزان مصرف آب می توان حتی به بهره وری 20 برابری همراه با کیفیت بالاتر مصول دست یافت.

به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، همزمان با سفر رئیس جمهوری به مازندران طرح های کشاورزی مازندران، در بخش های شیلات، باغبانی، تجهیز و نوسازی زمین شالیزاری، آبیاری تحت فشار و طیور به ارزش یک هزار و 153 میلیارد ریال افتتاح شده است.
در این سفر با حضور محمد علی طهماسبی معاون وزیر جهاد کشاوزی، فاز نخست پنج هکتاری گلخانه ای از فضای 20 هکتاری سبزی و صیفی دشت ناز ساری به بهره برداری رسید.
برای افتتاح این طرح به ظرفیت تولید سالانه 2 هزار تن کوجه فرنگی و خیار، 200 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی به اهمیت استفاده بهینه از منابع آبی در کشور اشاره و تصریح کرد: توسعه گلخانه، نهال سالم و استاندارد و گیاهان دارویی از طرح های مهم و مصوب اقتصاد مقاومتی وزارت جهاد کشاورزی است.
وی افزود: برای افزایش بهره وری در مصرف آب، یکی از اولویت های مهم وزارت جهاد کشاورزی توسعه گلخانه ها و انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای آزاد به فضای بسته است.
طهماسبی مساحت کل گلخانه های ایران را 10 هزار و 600 هکتار اعلام کرد و گفت: در یک هکتار فضای گلخانه ای 12 برابر فضای آزاد تولید صورت می گیرد و در واقع به همین میزان در مصرف آب و منابع خاک صرفه جویی می شود و راندمان مصرف آب به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت./
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید