Iranian Agriculture News Agency

استاندار تهران:

جامعه عشایری نقش بسزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند

استاندار تهران جامعه عشایری را جامعه ای مولد و تولید کننده دانست و اظهار داشت : این جامعه نقش بسزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند.

جامعه عشایری نقش بسزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند

استاندار تهران جامعه عشایری را جامعه ای مولد و تولید کننده دانست و اظهار داشت : این جامعه نقش بسزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، سید حسین هاشمی در دیدار نوروزی خود با مدیرکل امورعشایراستان تهران با تبریک فرا رسیدن سال جدید جامعه عشایری را جامعه مولد و تولید کننده کشور عنوان کرد و افزود: عشایراستان تهران جامعه ای مولد، پویا و تولید کننده هستند که با تولید محصولات خود نقش بسزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند .

وی با اشاره به برگزاری 2 جلسه شورای عشایری استان تهران درسال گذشته تصریح کرد: به منظور حمایت و رسیدگی به جامعه عشایراستان تهران در سال گذشته 2 جلسه شورای عشایری استان در شهرستان های فیروزکوه و تهران با حضور مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد که مصوباتی در زمینه ارائه خدمات به جامعه عشایر به ویژه در زمینه های تولیدی، آموزشی، فرهنگی و عمرانی به تصویب رسید .

استاندار تهران یادآور شد: دولت تدبیر و امید همواره از جامعه عشایری حمایت کرده و در استان تهران نیز به منظور افزایش تولید و ارتقا شاخص های انسانی جامعه عشایری پروژه های مناسبی به مرحله اجرا در آمده است .

سیروس نصیری با اشاره به برگزاری 22 جلسه شورای عشایری استان تهران در سال 95 افزود: در این جلسات 154 مصوبه به تصویب اعضای شورا رسید که تاکنون نیمی از این مصوبات در مناطق عشایری استان تهران عملیاتی و اجرایی شده است .

به گفته وی این جامعه 3 هزار خانواری در استان تهران پس از انجام کوچ بهاره از مناطق قشلاقی (گرمسیر) به مناطق ییلاقی (سردسیر) از 15 خرداد به مدت 100 روز در مناطق ییلاقی شهرستان های فیروزکوه، شمیرانات و دماوند در زیر چادر استقرار می یابند .

نصیری تاکید کرد: جامعه عشایراستان تهران در سال گذشته بیش از 67 هزار تن محصولات زاعی، دامی، لبنی، پروتئینی و کشاورزی تولید و روانه بازار مصرف کردند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید