Iranian Agriculture News Agency

آغاز کاشت گوجه‌فرنگی در 2500 هکتار از اراضی طارم

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: در حال حاضر عملیات انتقال نشای گوجه فرنگی به زمین اصلی در شهرستان طارم آغاز شده و پیش بینی می شود سطح زیر کشت این محصول در سال زراعی جاری به حدود 2 هزار و 500 هکتار برسد.

آغاز کاشت گوجه‌فرنگی در 2500 هکتار از اراضی طارم

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: در حال حاضر عملیات انتقال نشای گوجه فرنگی به زمین اصلی در شهرستان طارم آغاز شده و پیش بینی می شود سطح زیر کشت این محصول در سال زراعی جاری به حدود 2 هزار و 500 هکتار برسد .

به گزارش ایانا از زنجان، مجتبی اسکندری از پیش بینی تولید بیش از 88 هزار و 750 تن گوجه فرنگی طی سال زراعی جاری در شهرستان طارم خبر داد و تصریح کرد: محصول تولیدی در این شهرستان همه ساله علاوه بر تامین نیاز استان به سایر استان های کشور نیز ارسال می شود .

وی تعداد بهره برداران محصول گوجه فرنگی در شهرستان طارم را 2 هزار و 700 خانوار اعلام و خاطرنشان کرد: طی سال های اخیر به واسطه انجام اقدامات ترویجی مختلف حدود 60 درصد مساحت این محصول به زیر کشت نشای صنعتی می رود که این امر موجب افزایش کمیت و کیفیت محصول تولیدی شده است .

اسکندری عنوان کرد: گوجه فرنگی تولیدی شهرستان طارم به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب منطقه از کیفیت بسیار بالایی بر خوردار است و اکثرا به مصرف تازه خوری رسیده و مقادیری نیز در صنایع تبدیلی مصرف می شود .

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان طارم در پایان از جمله اقدامات انجام گرفته در خصوص کشت محصول گوجه فرنگی به تامین نهاده های مورد نیاز، برگزاری کلاس های آموزشی و ارائه آموزش های فنی و تنظیم بازاراشاره کرد و گفت: ارقام مورد کشت این محصول در شهرستان طارم وای، الگانس، نان هنز، سوپر چیف را شامل می شود .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید