Iranian Agriculture News Agency

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی در گفت‌وگو با ایانا:

بورس قارچ دوباره تعطیل شد/ افزایش زیان تولیدکنندگان به 2000 تومان در هر کیلوگرم قارچ

محل بورس قارچ که به‌طور موقت به پارکینگ نمایشگاه نیروی هوایی منتقل شده بود با دستور این ارگان بسته شد.

بورس قارچ دوباره تعطیل شد/ افزایش زیان تولیدکنندگان به 2000 تومان در هر کیلوگرم قارچ

محل بورس قارچ که به‌طور موقت به پارکینگ نمایشگاه نیروی هوایی منتقل شده بود با دستور این ارگان بسته شد.

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: به دلیل اختلاف نظرها و درگیری‌هایی که بین تولیدکنندگان و دلالان حاضر در محل بورس قارچ به وجود آمد، نیروی هوایی دستور تخلیه و بسته شدن این محل را داد.

علی صدیق‌پناه با تأکید بر اینکه انتقال محل بورس به پارکینگ نیروی هوایی بدون اجازه و مشورت انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی بود، افزود: این انجمن در مقابل عمل انجام شده قرار گرفت و می‌توان گفت وضعیت کنونی نتیجه بی‌توجهی به انجمن بوده است.

وی در پاسخ به این پرسش که اکنون تکلیف تولیدکنندگان و بازار این محصول چه خواهد شد، بیان کرد: پیگیری و مذاکره با وزارت جهاد کشاورزی و شهرداری برای تعیین محل جدید ادامه دارد و در همین راستا چند محل نیز معرفی شده است که تعدای از آنها شامل، مرکز خدمات پشتیبانی جهاد کشاورزی در خیابان خلیج فارس، محل سابق سازمان گوشت در تهران پارس و محلی در میدان غدیر می‌شود.

به گفته رئیس انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی، با بسته شدن دوباره بورس قارچ زیان تولیدکنندگان این محصول در هر کیلوگرم به حدود دوهزار تومان رسیده است.

صدیق‌پناه ادامه داد: این افزایش زیان درحالی است که به‌دلیل سوءاستفاده فرصت‌طلبان از شرایط به‌وجودآمده قیمت در سال جدید برای مصرف‌کنندگان بالا رفته است.

وی قمیت امروز هر کیلوگرم قارچ برای مصرف‌کننده در میادین میوه و تره‌بار را هفت‌هزار و 200 تومان عنوان کرد و یادآور شد: این قیمت در حالی است که واسطه‌ها هر کیلوگرم قارچ با بهای تمام‌شده شش‌هزار و 250 تا شش‌هزار و 400 از تولیدکننده سه‌هزار و 800 تا پنج‌هزار و 500 می‌خرند و پس از در نظر سود بالا برای خود، محصول را به دست غرفه‌ها داران میادین میوه و تره‌بار می‌رسانند و آنها نیز قارچ را به قیمت هفت‌هزار و 200 تومان به مصرف‌کننده می‌فروشند.

صدیق‌پناه در پایان با اشاره به سفر اخیر وزیر جهاد کشاورزی به استان قزوین، تأکید کرد: وزیر جهاد کشاورزی در سفر به این استان در هنگام افتتاح یکی از واحدهای پرورش قارچ وعده راه‌اندازی محل دائمی بورس قارچ را داد و از افزایش صادرات این محصول به 50 هزار تن تا افق 1404 خبر داد، اما تا امروز همچنان مشکل تعیین محل بورس قارچ لاینحل باقی مانده است و به‌نظر می‌رسد اگر این روند ادامه پیدا کند نه‌تنها افزایش صادرات نخواهیم داشت، بلکه شاهد ریزش تعداد زیادی از تولیدکنندگان باشیم./

G-960123-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید