Iranian Agriculture News Agency

پرداخت 12 هزار و 600 میلیارد ریال غرامت به کشاورزان




قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور گفت: این صندوق طی سال زراعی گذشته 12 هزار و 600 میلیارد ریال غرامت به بیمه گذاران بخش کشاورزی پرداخت کرد.

محمد ابراهیم حسن نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در مشهد افزود: کل خسارت وارده به کشاورزان بیمه شده در سال 94 پرداخت شده اما بخشی از غرامت مربوط به سال گذشته هنوز پرداخت نشده است.
وی مبلغ غرامتی را که باید به کشاورزان پرداخت شود هفت هزار و 500 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: 320 میلیارد ریال از این مبلغ مربوط به کشاورزان استان خراسان رضوی است.
وی اظهار کرد: بخشی از غرامت کشاورزان به صورت تهاتر تسویه شده بطوریکه معادل یک هزار و 430 میلیارد ریال از بیمه نامه های جدید کشاورزان در سال زراعی جاری تهاتر شد و به جای غرامت کشاورزان، بیمه نامه های رایگان برای آنان صادر شد.
حسن نژاد گفت: بر اثر سرمای آذر ماه سال گذشته نیز بخشی از بیمه گذاران قبل از آنکه فرصت تمدید بیمه نامه های خود را بیابند دچار خسارت شدند که بیمه نامه های این دسته از کشاورزان خسارت دیده تمدید شد و مشمول دریافت خسارت شدند.
وی افزود: خسارت وارد شده به این کشاورزان 100 تا 120 میلیارد ریال می باشد که 30 میلیارد ریال آن مربوط به خراسان رضوی است.
وی با بیان اینکه سالانه 40 درصد اراضی زراعی، 30 درصد باغات، 70 درصد طیور و 24 میلیون واحد دامی در کشور بیمه می شوند اظهار کرد: یکی از اقدامات ارزشمند این صندوق بیمه طیور می باشد که موجب شده یکی از بیمه های پیشرفته دنیا در حوزه طیور مربوط به ایران باشد.
حسن نژاد با بیان اینکه بر اساس قانون این بیمه اجباری است، ادامه داد: ماهانه بیش از 60 میلیون قطعه طیور کشور بیمه می شود و 80 درصد واحدهای مرغداری کشور بیمه هستند.
وی گفت: در پی آن هستیم پوشش بیمه ای طیور کشور را کامل کنیم ضمن آنکه دولت هم به خوبی این امر را حمایت می کند.
وی افزود: هم اکنون 153 فقره پوشش بیمه ای در کشور وجود دارد که شامل بیش از 80 محصول مختلف می باشد و در صورت ضرورت امکان افزایش به لیست محصولات دارای پوشش بیمه ای وجود دارد.
بر اساس آمار موجود، چهار میلیون بهره‌ بردار و 16میلیون هکتار اراضی کشاورزی در کشور وجود دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید