Iranian Agriculture News Agency

دستورالعمل معافیت واردات دانه و روغن خام در ازای خرید دانه داخلی ابلاغ شد/ حمایت وزارت جهاد کشاورزی از واردکنندگان کنجاله + جدول

دستورالعمل معافیت واردات دانه های روغنی و روغن های خام در ازای خرید دانه داخلی از سوی وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شد

دستورالعمل معافیت واردات دانه و روغن خام در ازای خرید دانه داخلی ابلاغ شد/ حمایت وزارت جهاد کشاورزی از واردکنندگان کنجاله + جدول

دستورالعمل معافیت واردات دانه های روغنی و روغن های خام در ازای خرید دانه داخلی از سوی وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شد .

علی اکبر مهرفرد، قائم قام وزیر جهاد کشاورزی درنامه ای به علی قنبری رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران نحوه استفاده از معافیت های سود گمرکی واردات دانه و روغن خام در ازای خرید دانه داخلی در سال 1396 خورشیدی را ابلاغ کرد .

بنابر این گزارش، واردکنندگان انواع روغن های خام به جز روغن پالم به ازای خرید هرکیلوگرم دانه کلزا، گلرنگ و آفتابگردان می توانند هفت کیلوگرم روغن خام و به ازای خرید هر کیلوگرم دانه روغنی سویا می توانند شش کیلوگرم روغن خام را با استفاده از معافیت سود بازرگانی وارد کشور کنند .

همچنین واردکنندگان روغن پالم به ازای خرید هرکیلو گرم دانه کلزا، گلرنگ و آفتابگردان می توانند پنج کیلوگرم روغن پالم و به ازای خرید هر کیلوگرم دانه روغنی سویا می توانند 4 کیلوگرم روغن پالم را با استفاده از معافیت سود بازرگانی وارد کشور کنند .

واردکنندگان دانه های روغنی نیز به ازای خرید هرکیلو گرم دانه کلزا، گلرنگ و آفتابگردان می توانند 36 کیلوگرم انواع دانه های روغنی و به ازای خرید هر کیلو دانه روغنی سویا می توانند 32 کیلوگرم دانه روغنی را با استفاده از معافیت سود بازرگانی وارد کشور کنند .

گفتنی است در این نامه همچنین آمده است: ضروری است شرکت بازرگانی دولتی به گونه ای عمل کند که حداکثر ظرف دو ماه پس از پذیرش تقاضای خرید دانه های روغنی توسط شرکت ها و دریافت وجه آن نسبت به تسویه حساب نهایی با آنها اقدام نماید. همچنین نسبت به تسویه حساب پرونده های سال95 حداکثر تا 15 اردیبهشت ماه سال جاری اقدام گردد .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید