Iranian Agriculture News Agency

در همایش فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران کشاورزی 2017، مطرح شد

افزایش توانایی روزنامه‌نگاران برای ارسال پیام مثبت به کشاورزان/ درخواست ایجاد انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آفریقایی کشاورزی در همایش آفریقای جنوبی/ روزنامه‌نگاری توسعه به آفریقا رسید

روزنامه‌نگاران کشاورزی شرکت‌کننده در همایش فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران کشاورزی 2017(International Federation of Agricultural Journalists (IFAJ و رهبران از DuPont Pioneer (تولیدکننده بزرگ امریکا در زمینه بذر هیبریدی) و کارشناسانی از آفریقای جنوبی نشان دادند که آموزش منظم کشاورزی یکی از نیروهای محرک توسعه بخش کشاورزی است.

افزایش توانایی روزنامه‌نگاران برای ارسال پیام مثبت به کشاورزان/ درخواست ایجاد انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آفریقایی کشاورزی در همایش آفریقای جنوبی/ روزنامه‌نگاری توسعه به آفریقا رسید
روزنامه نگاران کشاورزی شرکت کننده در همایش فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران کشاورزی 2017( International Federation of Agricultural Journalists (IFAJ و رهبران از DuPont Pioneer (تولید کننده بزرگ امریکا در زمینه بذر هیبریدی ) و کارشناسانی از آفریقای جنوبی نشان دادند که آموزش منظم کشاورزی یکی از نیروهای محرک توسعه بخش کشاورزی است.

به گزارش ایانا از آل افریکا، در گردهمایی که با عنوان " Africa Forum " در هتل Leriba در پرتوریا روز یکشنبه 9 آوریل برگزار شد، شرکت کنندگان معتقد بودند که برای ایجاد یک انقلاب مثبت در بخش کشاورزی، روزنامه نگاران باید قادر به ارسال پیام های مثبت به کشاورزان باشند.

KinyuaM'Mbijjewe ، مسئول ارتباطات در سینگنتا ( Syngenta ) آفریقا، شرکت کشاورزی و پیشرو در زمینه بهبود امنیت غذایی جهانی ، گفت: "آفریقا با داشتن زمین های گسترده و قابل کشت ، دارای پتانسیل خوبی در زمینه رشد کشاورزی است وکشاورزی بزرگترین عامل برای رشد اقتصادی آفریقا به شمار می رود."

وی گفت: "آفریقا به طور پیوسته می تواند در تولید مواد غذایی رشد کند در حالی که در این زمینه موسسات و روزنامه نگاران می توانند کشاورزان را از وجود پتانسیل های شان آگاه کنند. "

اوون رابرتس ،رئیس IFAJ ، گفت: " این همایش نشان داد که تقاضای رو به رشد و بهبود کشاورزی آفریقا ، ابزاری برای تشویق کشاورزان خواهد بود. همچنین IFAJ نشان داد که یکی از ابزارهای مهم برای بهبود کشاورزی ، سرمایه گذاری روی افراد جوان است."


De Jager ، از Pan-African Farmers Association ، گفت: "کشاورزان آفریقایی یک جهش خوبی در بخش کشاورزی در دهه گذشته داشته اند. همچنین باید یک تغییر مشابه در میان روزنامه نگاران اتفاق بیفتد چراکه در جهان کشاورزی از طریق دریچه دیدگان شما دیده می شود، بنابراین شما باید این بخش را به گونه ای جذاب نشان داده تا جوانان تشویق شوند که به این بخش روی آورند".

Scott Angle ، از مرکز توسعه بین المللی کود معتقد است، هنوز آن طور که باید پیام مناسب ، به جوانان نرسیده تا آن ها در تولید محصولات کشاورزی و بهره وری شرکت کنند.


این درحالی است که قاره آفریقا دارای زمین های قابل کشت و حاصلخیز بسیاری است، اما در عین حال همچنان بدون استفاده مانده اند. بسیاری از مردم آفریقا کشاورزی را به عنوان یک ابزاری برای تامین غذا در سطح خانواده خود می دانند، در حالیکه از یاد برده اند که کشاورزی می تواند به عنوان یکی از بزرگترین بخش ها در زمینه اشتغال باشد.

در همایش آفریقای جنوبی، نشان داده شد که ظاهرا همه کشورهای آفریقایی با مشکلات مشابه رو به رو هستند، برای بهبود این بخش و اطمینان از برداشت مناسب در مزارع، به روزنامه نگاران و همکاران شان توصیه شد تا بخش خصوصی را برای مشارکت فعال و حمایت از کشاورزان تشویق کنند و در انتشار دستاوردهای مثبت کشاورزان تلاش کنند.

همچنین Inoussa Maiga ، روزنامه نگار ی از بورکینا فاسو و بنیانگذار تلویزیون آنلاین تجارت محصولات کشاورزی گفت: "روزنامه نگاران آفریقایی در حالی به کار ادامه می دهند که با کمبود تجهیزات مواجه هستند."

در همین راستا شرکت کنندگان در همایش خواستار ایجاد انجمن صنفی روزنامه نگاران آفریقایی شدند تا بهتر بتوانند به ترویج روزنامه نگاری کشاورزی و قدرت بخشیدن به کشاورزان کمک کنند.

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید