Iranian Agriculture News Agency

کشت گیاهان دارویی به جای محصولات کشاورزی پُرآب بَر



دبیر دومین همایش و جشنواره طبیعت گردی، طب سنتی و گیاهان دارویی نطنز بر لزوم تغییر الگوی کشت گیاهان در منطقه کرکس واقع در شهرستان نطنز تاکید کرد و گفت: در این منطقه گیاهان دارویی جایگزین محصولات کشاورزی پرمصرف آب می شوند.

دکتر «محمودرضا فقیهی» در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: این کار در این منطقه آغاز شده و امیدواریم با اقدامات مناسب، بتوانیم تعییر الگوی کشت را به سرانجام مطلوب برسانیم.
وی اظهار کرد: رشد کشت گیاهان دارویی در این منطقه نسبت به نخستین همایش و جشنواره طبیعت گردی، طب سنتی و گیاهان دارویی نزدیک به 30 درصد افزایش یافته است.
فقیهی با اشاره به اینکه نزدیک به 600 گونه گیاه دارویی در حوزه آبریز کرکس وجود دارد، اظهار کرد: حدود 10 هزار هکتار از اراضی منطقه آماده کشت گیاهان دارویی است که با برنامه ریزی مناسب می توان زمینه توسعه کشت انبوه گیاهان دارویی را فراهم کرد.
وی برلزوم مقابله با برداشت بی رویه گیاهان دارویی از عرصه های طبیعی تاکید کرد و گفت: برداشت گیاهان دارویی از عرصه های طبیعی را باید به حداقل ممکنه برسانیم .

** برگزاری دومین همایش و جشنواره طب سنتی و گیاهان دارویی در نطنز
وی به برگزاری دومین همایش و جشنواره طبیعت گردی، طب سنتی و گیاهان دارویی در روزهای 5 تا 8 اردیبهشت در نطنز اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم علاوه بر معرفی ظرفیت های گیاهان دارویی و طب سنتی، مناطق گردشگری منطقه را به نحو مطلوب به بازدیدکنندگان بشناسانیم.
فقیهی، برپایی نمایشگاه، گردهمآیی و نشست های تخصصی طب سنتی را از جمله برنامه های این رویداد اعلام کرد وگفت: عرضه محصولات شرکت های مختلف داروهای گیاهی، معرفی ظرفیت های گیاهان دارویی و طبیعت گری منطقه و برپایی سلامتکده طب سنتی در قالب نمایشگاه از دیگر برنامه های این رویداد است.
وی مهمترین گیاهان دارویی منطقه را زعفران، نعنا فلفلی، آویشن و رازیانه اعلام کرد و گفت: آموزش کشت گیاهان دارویی به مردم یکی از مباحثی است که در این جشنواره ارائه خواهد شد تا ضمن بومی کردن گیاهان دارویی از کشت آنها در عرصه های طبیعی جلوگیری شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید