Iranian Agriculture News Agency

آغاز رهاسازی بچه ماهی گرمابی در استخرهای دومنظوره تهران

مدیر شیلات وامور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اعلام این خبر افزود: براساس برنامه ریزی صورت گرفته و قرارداد منعقده بایک مرکز تکثیر وتولید معتبر بچه ماهی گرمابی، مرحله اول رهاسازی بچه ماهیان گرمابی ترویجی در استخرهای دومنظوره کشاورزی استان تهران در سال 96 آغاز شد.

آغاز رهاسازی بچه ماهی گرمابی در استخرهای دومنظوره تهران

مدیر شیلات وامور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اعلام این خبر افزود: براساس برنامه ریزی صورت گرفته و قرارداد منعقده بایک مرکز تکثیر وتولید معتبر بچه ماهی گرمابی، مرحله اول رهاسازی بچه ماهیان گرمابی ترویجی در استخرهای دومنظوره کشاورزی استان تهران در سال 96 آغاز شد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، نغمه نظری تصریح کرد: در این مرحله ، تعداد 40هزار قطعه بچه ماهی گرمابی با متوسط وزن 30گرم از نوع کپور معمولی و پیش بینی تولید 60 تن در 13 استخر دومنظوره مستعد واقع در شهرستانهای ورامین، پیشوا، پاکدشت واسلامشهر رهاسازی می شود .

وی درخصوص اعتبار این طرح گفت: کل اعتبار مورد نیاز برای این پروژه 340 میلیون ریال بوده که از این مبلغ 150 میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی سازمان و مابقی به صورت مشارکتی توسط خود پرورش دهندگان تامین شده است .

نظری با بیان اینکه این پروژه تحت عنوان پرورش نیمه متراکم تک گونه کپور معمولی در استخرهای ذخیره کشاورزی است، افزود: این پروژه وارد سال سوم خود شده ونتایج خوبی نیز داشته است .

وی این طرح را موفقیت آمیز ارزیابی کرد و افزود: تولید در واحد حجم بالا، رشد سریعتر کپور با غذای دستی، ریسک تولید کمتر برای کشاورزان و کاهش مصرف آب از دلایل موفقیت و استقبال کشاورزان از این پروژه است .

مدیر شیلات وامور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: بهره برداران این مرحله در دوره های آموزشی که درسال گذشته برای آنها برنامه ریزی واجرا شد شرکت کرده اند و همه برای اولین بار پرورش ماهی کپور را تجربه می کنند .

وی در پایان خاطرنشان کرد: درسال گذشته 344 استخر دومنظوره کشاورزی گرمابی فعال وجود داشت که ماحصل آن تولید 400 تن کپور بود. این استخرها بیشتر استخرهای ذخیره آب کشاورزی با میزان آب ورودی کم و یا حقابه واستخرهای گلخانه ها است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید