Iranian Agriculture News Agency

نخستین همایش ملی کشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشکی 20 اردیبهشت در دانشگاه اردکان برگزار می شود

همایش "اولین همایش ملی کشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشکی" سعی دارد با فراهم نمودن فرصتی برای معرفی جدیدترین دستاوردهای علمی در عرصه های علوم کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست، دامپزشکی و سایر علوم مرتبط در راستای امنیت غذایی گامی مفید در جهت کشاورزی پایدار، حفاظت از منابع طبیعی و تولید غذای سالم برداشته و زمینه را برای فعالیت های بیشتر و پویا فراهم نماید.

نخستین همایش ملی کشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشکی 20 اردیبهشت در دانشگاه اردکان برگزار می شود

نخستین همایش ملی کشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشکی بیستم اردیبهشت ماه سالجاری در دانشگاه اردکان یزد برگزار می شود.

به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع رسانی نخستین همایش ملی کشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشکی، احمد فتاحی رئیس این همایش با بیان اینکه استان یزد یکی از قطب های کشت گلخانه ای و شهرستان اردکان یکی از مراکز تولید پسته در منطقه است، توجه به بخش کشاورزی موضوعی است که می بایست مورد توجه قرار گیرد، گفت: از طرفی دیگر اهمیت روزافزون نقش زیست محیطی منابع طبیعی و تأثیر همه جانبه آن در توسعه پایدار ایجاب می کند که برای ترویج فرهنگ حفاظت و حراست از مراتع و جنگل ها به منظور برخورداری کامل از کلیه ارزش های زیست محیطی، به نگهداری هرچه بیشتر این منابع خصوصاً در منطقه کویری یزد بپردازیم.

وی افزود: همایش "اولین همایش ملی کشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشکی" سعی دارد با فراهم نمودن فرصتی برای معرفی جدیدترین دستاوردهای علمی در عرصه های علوم کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست، دامپزشکی و سایر علوم مرتبط در راستای امنیت غذایی گامی مفید در جهت کشاورزی پایدار، حفاظت از منابع طبیعی و تولید غذای سالم برداشته و زمینه را برای فعالیت های بیشتر و پویا فراهم نماید .

رئیس این همایش با بیان اینکه این رویداد علمی امکان تبادل آخرین دستاوردها در زمینۀ علوم کشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشکی در ایران را برای دانشمندان این حوزه فراهم خواهد ساخت، یادآور شد: امید است این نشست ملی، فرصت مناسبی را برای تبادل نظر و انتقال یافته های جدید علمی و کاربردی بین محققان، دانشجویان، دانش پژوهان، دست اندرکاران و فعالان این حوزه فراهم نماید .

فتاحی مهندسی اقتصاد کشاورزی، بیوتکنولوژی کشاورزی، جنگلداری و بیابانزدایی، ترویج و آموزش کشاورزی، مرتع و آبخیزداری، مهندسی آب و زهکشی، آب و فاضلاب، محیط زیست، علوم خاک، دامپروری، علوم و صنایع غذایی، علوم شیلات و آبزیان، علوم باغبانی و فضای سبز، بیماری شناسی گیاهی، حشره شناسی، زراعت و اصلاح نباتات را از محورهای "اولین همایش ملی کشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشکی" اعلام کرد.

به گفته وی زیست شناسی گیاهی و جانوری، ژنتیک گیاهی و جانوری، فناوری های نوین زیست محیطی، علوم آزمایشگاهی دامپزشکی، علوم پایه دامپزشکی، علوم بالینی دامپزشکی و ... از دیگر موضوعاتی به شمار می رود که در این همایش مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید